خبر فوری

 
اقدام به خریدن کشتی شکارچی مین دسته دوم از نیروی دریایی هلند توسط نیروی دریایی پاکستان
کد خبر :2006469203

15:10 1400/09/29


برچسب ها : بلژیک, پاکستان و هلند, فرانسه, نیروی دریایی پاکستان, هلند, کشتی جنگی,

به گفته منابع خبری هند، نیروی دریایی پاکستان دست به خرید 2 کشتی شکارچی مین دسته دوم از نیروی دریایی هلند کرده است.


 

اسلام اباد: به گزارش راز نیوز | به گفته منابع خبری هند، نیروی دریایی پاکستان دست به خرید 2 کشتی شکارچی مین دسته دوم از نیروی دریایی هلند کرده است. این اقدام بیانگر بودجه ناکافی نیروی دریایی پاکستان و وخامت اوضاع اقتصادی پاکستان را میرساند.

به گفته منابع، دلیل خرید این کشتی فرسوده از وضعیت نابسامان اقتصادی ناشی از ویروس کرونا عنوان شده است همچنین پاکستان در حال حاضر از کمبود بودجه برای تجهیزات نظامی و کشتی ها رنج می برد.

این تصمیم چند هفته گذشته توسط نیروی دریایی پاکستان اعلام شد و کشتی های جنگی دست دوم در فوریه 2022 به نیروی دریایی پاکستان ملحق خواهند شد.

شکارچی مین نوعی کشتی جنگی است که مین های دریایی دشمن را شناسایی و هدف قرار می دهد. و چنین کشتی هایی هم اکنون در کشورهای اروپایی مانند بلژیک، فرانسه و هلند همچنین در پاکستان، اندونزی و بلغارستان مسقر هستند.

خبرگذاری هند به نقل از خبرگذاری دی تایمز، دولت هلند با درخواست نیروی دریایی پاکستان در خصوص خرید کشتی مذکوره موافقت کرده است که تاثیر مثبت قابل توجهی بر قدرت نیروی دریایی پاکستان خواهد داشت.

کشتی شکارچی مین مذکوره توسط سه کشور هلند، فرانسه و بلژیک ساخته شده است. همچنین به گفته کارشناسان نیروی دریایی، این کشتی از تصویربرداری سونار برای مکان یابی و طبقه بندی اهداف استفاده می کند و سپس کشتی های کنترل از راه دور را برای بازرسی و خنثی کردن تهدید می فرستد.

لازم به ذکر است، نیروی دریایی پاکستان پیش این، سه کشتی شکارچی مین به نام‌های M163 محافظ، M164 مجاهدو M166  منصور را که از فرانسه خریداری کرده بود، در اختیار دارد.

اگر چه نیروی دریایی پاکستان بدلیل قابلیت ارزان بودن کشتی های شکارچی مین دست دوم، آنها را خریداری می کند با این حال تاثیر مثبت قابل توجهی بر قدرت نیروی دریایی پاکستان خواهد گذاشت.

ارسال نظر

 
1