خبر فوری

 
 

کویته: به گزارش راز نیوز | حجت الاسلام هاشم موسوی به همراه جمعیت زیادی از شیعیان هزاره در هزاره تاون کویته بر پیکر شهدای مچ نماز میت اقامه کرد.
علاوه بر این قاسم سوری معاون رئیس مجلس، سید ذولفقار عباس بخاری دستیار ویژه، علی زیدی وزیر فدرال و برخی دیگر از شخصیت های سیاسی بر پیکر شهدای مچ نماز میت اقامه کردند.
حجت الاسلام علامه ناصر عباس شیرازی رهبر مجلس وحدت مسلمین گفت: در هزاره تاون کویته ده قبر حفر شد و قرار است شهدای مچ در همین مکان دفن شوند.  وارثان قانونی همه ی این شهدا نیز در این مکان حضور دارند.
همچنین عمران خان نخست وزیر پاکستان به همراه شیخ رشید وزیر کشور و دیگر وزرا به درخواست خانواده شهدای مچ، برای عرض تسلیت و همدردی با آن ها طی سفری یک روزه از پایگاه هوایی نورخان عازم کویته شده است.
وی همچنین با بزرگان و علمای قوم هزاره دیدار خواهد کرد. او همچنین در جریان تحقیقات و اقدامات انجام شده برای کشف حقایق مربوط به این سانحه قرار خواهد گرفت.


لازم به ذکر است که در تاریخ 14 دی 99 تروریست های مسلح داعش با ربودن تعدادی از معدنچیان هزاره مچ، 13 نفر از آن ها را شهید و 4 نفر دیگر را زخمی کردند. پس از این سانحه خانواده این شهدا و جمع زیادی از شیعیان هزاره به همراه پیکر شهدای مچ در کویته به مدت 6 روز تحصن کردند و خواستار دستگیری و مجازات عاملان این جنایت و پذیرش مطالبات خود از جمله حضور عمران خان نخست وزیر پاکستان در میان تحصن کنندگان شدند.
در شهر اوستا محمد بخش نصیرآباد و در مناطق دیگر آن و نیز در مستونگ و کویته، کمیته هبستگی بلوچ، سازمان دانشجویان بلوچ و دیگر گروه های بلوچ بوسیله روشن کردن شمع با خانواده شهدای مچ اعلام همبستگی کرده و این جنایت را محکوم کردند.
در شهر های اسلام آباد، کراچی، لاهور، ملتان، پیشاور و شهرهای دیگر پاکستان نیز طی این چند روز، شیعیان پاکستان به حمایت از برادران هزاره به خیابان آ آمدند و با مسدود کردن بزرگراه ها و جاده های اصلی در بیش از 30 نقطه ی پاکستان تحصن کردند.

ارسال نظر

 
1