خبر فوری

 
 
افغانستان فهرست نمایندگان دولت در مذاکرات صلح دوحه را منتشر کرد
کد خبر :848119360

15:33 1398/01/28


برچسب ها : دوحه, دولت آمریکا, دولت افغانستان, زلمی خلیل زاد, طالبان افغانستان, مذاکرات صلح,

در فهرست منتشر شده از سوی دولت افغانستان، اسامی مقامات بلندپایه از جمله اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالسلام رحیمی فرمانده ارتش، امرالله صالح نامزد شکست خورده ریاست جمهوری و دیگر افسران سرویس اطلاعاتی افغانستان به چشم می خورد.


 

کابل: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان، دولت افغانستان فهرست 250 نفره از نمایندگان دولت در نشست صلح دوحه را اعلام نمود.

بر اساس جزئیات این گزارش، در فهرست منتشر شده از سوی دولت افغانستان، اسامی مقامات بلندپایه از جمله اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالسلام رحیمی فرمانده ارتش، امرالله صالح نامزد شکست خورده ریاست جمهوری و دیگر افسران سرویس اطلاعاتی افغانستان به چشم می خورد.

همچنین طبق این فهرست، رهبران قبایلی افغانستان، نمایندگان قشر نوجوان و تعداد 52 نفر از زنان افغانستان نیز در هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان حضور خواهند داشت.

پیش از این، مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان به صورت مخفیانه در سال 2015 میلادی در پاکستان صورت گرفته بود، که پس از انتشار خبر به هلاکت رسیدن ملا عمر رهبر طالبان، مذاکرات به صورت فوری و بدون نتیجه پایان یافت.

تاکنون چندین مرحله از مذاکرات صلح میان نمایندگان طالبان و دولت آمریکا در دوحه پایتخت قطر صورت گرفته است که در هیچکدام از این نشست ها دولت افغانستان حضور نداشته است و اکنون پس از مذاکرات متوالی، طالبان نسبت به حضور دولت افغانستان در مذاکرات صلح دوحه رضایت داده است.

طالبان در بیانیه خود تاکید کرد حضور هر فرد از دولت افغانستان، به عنوان نماینده دولت افغان تلقی نخواهد شد.

این در حالی است که گفته می شود آمریکا که از مهر ماه سال گذشته به مذاکره با طالبان افغانستان پرداخته است، در مذاکرات آتی حضور نخواهد داشت.

تاکنون طالبان افغانستان فهرست اعضای خود در مذاکرات صلح دوحه را منتشر نکرده است.

دور جدید مذاکرات صلح افغانستان از روز جمعه در دوحه آغاز خواهد شد که به مدت 3 روز ادامه خواهد داشت.

طالبان افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای به انتقاد از فهرست اعلام شده از سوی دولت افغانستان پرداخته و در لحن طنزآمیزی گفت: در دوحه قرار است مذاکرات صلح برگزار گردد، دعوت عروسی نیست که دولت افغانستان 250 نفر را برای شرکت در نشست صلح آماده نموده است.

ارسال نظر

 
1