خبر فوری

 
 
افغانستان: دستگیری 80 تن از عناصر مسلح سازمان بی ال ای و داعش توسط طالبان
کد خبر :1908098088

13:03 1400/07/17


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچستان, استان قندوز, استان نیمروز, طالبان افغانستان, مهاجران بلوچ, کابل, یورش,

براساس گزارش منابع خبری پاکستان، نیروهای طالبان طی عملیات های مختلفی در نیمروز، 80 تن از عناصر وابسته به سازمان تجزیه طلب بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ BLA و شاخه خراسان داعش را دستگیر کرده اند...


کابل: به گزارش راز نیوز| براساس گزارش منابع خبری پاکستان، نیروهای طالبان طی عملیات های مختلفی در نیمروز، 80 تن از عناصر وابسته به سازمان تجزیه طلب بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ BLA و شاخه خراسان داعش را دستگیر و از آنها مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط کرده اند.

 

این درحالی است که منابع بلوچ دستگیری افراد بلوچ در خاک افغانستان را دستگیری مهاجران بلوچ غیرنظامی عنوان می کنند. یکی از خبرگزاری های بلوچ وابسته به سازمان های تجزیه طلب، در گزارشی مدعی شد که نیروهای طالبان طی یورش هایی در سطح گسترده به منازل پناهجویان بلوچ در استان نیمروز افغانستان، هفت نفر از جمله ملک خان محمد مری رهبر ارشد بلوچ را دستگیر و دو نفر را زخمی کرده اند.

براساس گزارش منابع بلوچ، نیروهای طالبان عصر روز 16 مهر ماه طی یورش های خود به منازل بلوچ، زنان و کودکان را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده و در این بین دو فرد بلوچ را زخمی کردند.

ناگفته نماند عناصر مسلح ناشناس طی روز های گذشته سه تن از عناصر وابسته به سازمان مسلح تجزیه طلب بی ال ای را در قندوز هدف قرار داده بودند که منابع بلوچ این افراد را به عنوان مهاجران بلوچ ساکن افغانستان معرفی کردند.

ارسال نظر

 
1