خبر فوری

 
افغانستان: بیش از 6000 نیروی طالبان افغان را طی یک ماه گذشته به هلاکت رساندیم
کد خبر :280448824

19:18 1400/04/09


برچسب ها : ارتش افغانستان, افغانستان, حملات هوایی, طالبان افغانستان, نیروهای آمریکایی, نیروهای امنیتی افغانستان,

نیروهای امنیتی افغانستان ادعا کرده اند که در عملیات های مختلف طی یک ماه گذشته بیش از 6000 تن از طالبان افغان را کشته و بیش از 3000 نفر را نیز زخمی کرده اند.


 

افغانستان : به گزارش راز نیوز | نیروهای امنیتی افغانستان ادعا کرده اند که در عملیات های مختلف طی یک ماه گذشته بیش از 6000 تن از طالبان افغان را کشته و بیش از 3000 نفر را نیز زخمی کرده اند.

به گفته سخنگوی نیروهای امنیتی افغانستان، حملات هوایی در مناطق مختلف منجر به هدف قرار دادن 491 سنگر طالبان افغان شد. وی ادعا کرد که در این عملیات ها 6 هزار و 33 تن از افراد گروه طالبان افغان را کشته و 3485 نفر را نیز زخمی کرده اند. همچنین هنگام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان درگیری های بین نیروهای افغانستان و طالبان افغان شدت یافته است.

طالبان نیز ادعا کرده اند که کنترل 91 منطقه را به دست گرفته اند، در حالی که دولت افغانستان اعلام کرده است که کنترل بیش از ده ها منطقه را از طالبان باز پس ستانده است.

از سوی دیگر ، ژنرال اسكات ملر فرمانده آمریكایی، به طالبان افغانستان هشدار داده است كه، اگر اشغال سرزمین های جدید و و حملات پی در پی در افغانستان متوقف نشود، طالبان باید منتظر حملات هوایی باشند.

وی تصریح کرد که علی رغم ادامه روند تخلیه، ارتش ایالات متحده آمریکا کاملاً قادر به انجام حملات هوایی علیه طالبان است.

ژنرال اسکات ملر در ادامه بیان کرد: اشغال هر قلمرو بر امنیت کلی کشور افغنستان تأثیر می گذارد و همچنین اشغال نظامی به نفع هیچ کس نخواهد بود حتی برای مردم افغانستان.

وی در آخر بیان کرد: وضعیت امنیت افغانستان به کلی خوب نیست. این چیزی است که نیروهای امنیتی افغانستان آن را پذیرفته اند و وقتی ما از اینجا خارج شویم آنها میتوانند مدیریت مناسبی انجام دهند.

ارسال نظر

 
1