خبر فوری

 
 
افغانستان بار دیگر از پاکستان شکایت کرد
کد خبر :626111469

19:00 1397/12/04


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, سازمان ملل متحد, طالبان,

دولت افغانستان به دلیل آنچه که نقض حاکمیت این کشور از سوی پاکستان اعلام شد از این کشور به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بار دوم شکایت کرد.


 

به گزارش رازنیوز به نقل از ایرنا، افغانستان هفته گذشته نیز در رابطه با سفر هیأت طالبان به اسلام آباد برای مذاکره با نخست وزیر پاکستان به این دلیل که به اعضای تحت تحریم طالبان نباید اجازه داده شود به خارج سفر کنند ، به سازمان ملل شکایت کرده بود.
«طلوع نیوز» افغانستان روز شنبه به نقل از «هارون چخانسوری» سخنگوی رئیس جمهوری نوشت که پاکستان از سال 2012 تاکنون، دائما حاکمیت ملی افغانستان را نقض کرده و استان های مرزی این کشور در استان های «کنر» و «ننگرهار» را هدف حملات راکتی قرار می دهند.
وی ابراز امیدواری کرده است که سازمان ملل متحد، با بررسی این شکایت به پاکستان واکنش جدی نشان دهد.
چخانسوری افزوده است که افغانستان برای توقف راکت پراکنی‌های پاکستان از راه‌های دیپلماتیک پیش رفته اما به خاطر حل نشدن مشکل ، این بار به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.
وزارت خارجه افغانستان تاکنون بارها در این رابطه سفیر پاکستان را فرا خوانده است.
طلوع نیوز نوشته است که نقض حریم هوایی افغانستان از سوی هواپیماهای ارتش پاکستان، ساخت پاسگاه های نظامی، کشیدن سیم های خاردار و موانع در خاک افغانستان، از مسایل دیگری هستند که کابل را به شکایت در سازمان ملل واداشته است.
دولت افغانستان گفته که از سال 2012 تا سال 2017میلادی، بیش از 28هزار و 800 راکت و خمپاره به خاک افغانستان پرتاب شده‌ است که در نتیجه آن بیش از 80 نفر جان باخته و بیش از 180 تن دیگر زخمی شده اند.

ارسال نظر

 
1