خبر فوری

 
 
افشای همکاری تروریست های بازداشت شده داعش در هند با پاکستان
کد خبر :1380760491

11:12 1397/10/09


برچسب ها : پاکستان, پیشاور, داعش, دهلی نو,

در جدیدترین جزئیات منتشر شده از پرونده تروریست های بازداشت شده داعش از روابط این تروریست ها با پاکستان پرده برداشته شده است


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری اندیا تودی، در جدیدترین جزئیات منتشر شده از پرونده تروریست های بازداشت شده داعش از روابط این تروریست ها با پاکستان پرده برداشته شده است، این تروریست ها قصد داشتند آژانس تحقیقات ملی هند(NIA) را هدف حمله تروریستی خود قرار دهند.

از میان 10 تروریست بازداشت شده از مناطق دهلی و اترپرادش هند که در 16 عملیات مختلف بازداشت شده اند، 4 تروریست قصد عملیات انتحاری علیه آژانس تحقیقات ملی هند(NIA) را داشتند.

آژانس مبارزه با تروریسم هند در بیانیه اولیه خود اظهار داشت: این تروریست ها قصد داشتند تا سیاستمداران برجسته هند، سازمان های دولتی و مراکز پر جمعیت را هدف عملیات تروریستی قرار دهند.

رئیس آژانس تحقیقات ملی هند(NIA) گفت: ما مدارک مستند و معتبری برای اثبات تروریست بودن افراد بازداشت داریم و این افراد به شدت مجازات خواهند گردید.

حافظ سهیل یکی از مفتی های ساکن امروهه هند است و به شدت تحت تاثیر حرکت هربه الاسلام قرار داشت.

طبق تحقیقات، ابومالک مشاور مفتی سهیل، از اهالی پیشاور است و وی نحوه ساخت بمب و استفاده از آن را به مفتی سهیل آموزش داده بود و دو طرف از طریق تلگرام و برنامه تریما با یکدیگر در ارتباط بودند.

مفتی سهیل،نام جهادی ابو بصیر الخراسانی را برای خود برگزیده بود و در تاریخچه گفتگو و وبگردی مفتی سهیل میتوان مشاهده نمود که وی به دنبال فراگیری روش های ساخت بمب و نکات مربوط به آن بود.

تحقیقات و بازجویی ها از سوی ماموران آژانس تحقیقات ملی هند(NIA) برای کشف ردپای سازمان اطلاعات پاکستان(ISI)  ادامه دارد که آیا افراد بازداشت شده با سازمان اطلاعات پاکستان نیز در ارتباط بوده اند یا خیر؟

طبق تحقیقات صورت گرفته، 4 نفر از تروریست های بازداشت شده از جمله مفتی سهیل قصد عملیات انتحاری در داخل ساختمان آژانس تحقیقات ملی هند(NIA) را داشتند.

اسامی دیگر افراد انتحاری به این شرح است: انس یونس، ثاقب افتخار و محمد ارشاد.

ارسال نظر

 
1