خبر فوری

 
افشای راز دخالت های آمریکا در جنگ علیه یمن
کد خبر :1665907163

11:23 1397/06/05


برچسب ها : UNICEF, ارتش, امارات, عربستان سعودی, یمن, یونیسف,

ارتش یمن و نیروهای بسیج مردمی انصارالله ادعای خود در رابطه با دخالت های آمریکا و اسرائیل در جنگ علیه یمن را ثابت کردند...


پس از انتشار ویدیویی در فضای مجازی با محتوای، تامین سوخت جنگنده ارتش عربستان توسط هواپیمای آمریکایی بر فراز آسمان یمن، باری دیگر ادعای یمنی ها درباره دخالت آمریکا در جنگ یمن و از سویی حمایت عربستان سعودی را تایید می‌کند.
طی سه سال گذشته که عربستان سعودی و امارات متحده عرب به همراه متحدانشان به یمن حمله کرده اند، طی این حملاتِ کشورهای نامبرده، ارتش یمن و نیروی بسیج مردمی یمن انصاراللہ بارها و بارها گفته اند که آمریکا و اسرائیل حامی و پشتیبان عربستان سعودی و متحدانش در این جنگ هستند.
علاوه برآن نیز، در ماه گذشته طی ویدئویی که از اتاق عملیات عربستان سعودی و متحدانش منتشر شد، در آن به وضوح نمایش داده شده است که آمریکا اتاق عملیات را برای تصرف بندر الحدیده اداره می‌کند.

طبق گزارش CNN در 9 آگوست که پس از حمله عربستان سعودی به اتوبوس حامل کودکان مدرسه ای انتشار یافت ، در این گزارش CNN طی مستنداتی نشان داده است که در حمله ی صورت گرفته از بمبی استفاده شده است که ساخت شرکت اسلحه سازی آمریکایی به نام مارتین لاکهید است.
طی این حمله که توسط ارتش سعودی بر اتوبوس حامل کودکان در صعده و در منطقه ضحیان صورت گرفت ، 55 کودک شهید و 77 تن دیگر نیز زخمی شدند و پس از این حمله عربستان سعودی با وقاحت تمام اعلام کرد که حمله انجام شده قانونی بوده است.

عربستان سعودی مجددا در تاریخ 23 آگوست طی حمله ای به ماشین پناهندگان در غرب بندرگاه الحدیده و در شهر الدریهمی باعث شهادت 31 کودک و زن بیگناه شد که 27 تن از ‌شهدا کودک هستند.

از طرفی سازمان یونیسف ایلات متحده طی بیانیه ای سوال کرده است که : ظلم های در حال جریان عليه کودکان یمنی چه موقع خاتمه خواهند یافت؟
سازمان یونیسف UNICEF طی بیانیه ای جرائم انجام شده از سوی عربستان سعودی در یمن را مذمت کرده و گفت هدف اصلی عربستان سعودی از این مظالم کودکان یمنی هستند. عربستان سعودی، امارات متحده عرب به همراه متحدانشان از مارس سال 2015 بر کشور فقیر و مسلمان یمن حملات وحشیانه خود را شروع کرده اند که طی این حملات وحشیانه تابه‌حال هزاران یمنی کشته و زخمی و بی پناه شده اند؛ و هزاران یمنی نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.
این درحالی است که عربستان سعودی و متحدانش طی حملاتشان به یمن باعث نابودی زیر ساخت ها و بیمارستان ها و مدارس این کشور نیز شده اند.

ارسال نظر

 
1