خبر فوری

 
 
افشای حضور تروریست های پاکستانی در داعش افغانستان
کد خبر :2040022245

19:53 1397/06/19


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, تروریسم, داعش,

پس از شکست های حقارت آمیز دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در عراق و سوریه،این گروه تروریستی و مدعی خلافت اسلامی،به سمت افغانستان روی آورده است تا با توهم برپایی خلافت اسلامی در افغانستان،بتواند مناطقی را تحت تصرف خود در بیاورد.


 

پس از شکست های حقارت آمیز دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در عراق و سوریه،این گروه تروریستی و مدعی خلافت اسلامی،به سمت افغانستان روی آورده است تا با توهم برپایی خلافت اسلامی در افغانستان،بتواند مناطقی را تحت تصرف خود در بیاورد.

این گروه تروریستی پس از محکم نمودن پایه های قدرت و نفوذ خود در افغانستان،شروع به قتل عام مردم نمود تا حدی که با گروه تروریستی و همفکر خود یعنی طالبان نیز وارد جنگ شد.

نشانه ها و اسناد مختلف،از وجود داعش در مناطق مرزی افغانستان با پاکستان حکایت دارد و این زنگ خطری برای مقامات پاکستان بود و مقامات پاکستان در واکنش به اخبار وجود داعش،اقدامات مختلفی همچون کشیدن حصار های غیر قابل نفوذ و افزایش نیروهای مستقر در مرز برای بهبود امنیت مرزی انجام دادند.

تا کنون اخبار وجود داعش در مناطق مرزی افغانستان با پاکستان مورد وثوق و تائید دو طرف قرار گرفته بود،اما خبری که اکنون از آن پرده برداشته شد وجود اعضای گروهای تروریستی و تکفیری پاکستانی در داعش افغانستان می باشد که مردم و مقامات دو طرف را در حیرت فرو برده است.

در خبری که طی چند روز گذشته توسط شبکه خبری افغانی منتشر گردیده است،خبرنگار شبکه شمشاد نیوز اقدام به مصاحبه با عضو دستگیر شده داعش به زبان پشتو نموده است که شرح آن به زبان فارسی توسط راز نیوز آماده گردیده است.

این کماندوی گروه تکفیری داعش که به همراه دیگر دوست خود توسط نیروهای امنیتی افغانستان دستگیر شده است در اعترافات خود نام خود را صدیق و نام دوست خود را سجاد بیان کرده است و هردوی آنان متعلق به منطقه قبیله ای اورکزئی پاکستان و از یک روستا هستند.

وی در ادامه اعترافات خود گفت:داعش در ابتدای حملات خود علیه دولت افغانستان،در منطقه نزیان نیروهای امنیتی را هدف قرار داد و من به همراه دوست خود در این جبهه حضور داشتیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار،مبنی بر اینکه شما فرماندهی چه تعداد از جنگجویان را بر عهده داشتید گفت:گروه های ما 10 نفره بوده که تحت مجموعه های 60 نفره جداگانه،فعالیت میکردیم و من فرماندهی یکی از گروه های 10 نفره را بر عهده داشتم.

خبرنگار:فرمانده شما کی بود؟

تروریست داعشی:بعضی از فرماندهان ما محلی بوده اند و برخی دیگر تاجیک،ازبک و پاکستانی بوده اند.

 

خبرنگار:فرماندهان ارشد چه دستورالعمل هایی را به شما ارائه دادند؟

تروریست داعشی:آنها می گفتند جهاد علیه حکومت افغانستان جایز است و کسانی که میمیرند خونشان جایز و داخل جهنم خواهند شد و شما داخل بهشت خواهید شد.

 

خبرنگار:حقوق شما چقدر بود؟

تروریست داعشی:حقوق ماهیانه ما بسیار کم بود،اما اگر برای کار خاصی هزینه ای درخواست میکردیم،آنها به ما میدادند.

 

خبرنگار:این مبالغ از کجا تأمین میگردد؟

تروریست داعشی:از طریق افراد ما که علاوه بر  عراق و سوریه،در پاکستان نیز حضور دارند.

 

خبرنگار:اکنون چه تعداد از مراکز داعش،در آن منطقه وجود دارد؟

تروریست داعشی: حدود 600 تا 700 مرکز داعش در آنجا وجود دارد.

 

خبرنگار:این مراکز در کدام مناطق وجود دارند؟

تروریست داعشی:در نقطه نطقه ی منطقه نزیان تا منطقه وزیر افغانستان،جنگجویان داعشی از ملیت های ترک،ازبک و چین حضور دارند.

 

خبرنگار:این جنگجویان از چه طریقی وارد افغانستان می شوند؟

تروریست داعشی: از راههای مختلفی وارد می شوند و هر لحظه با فرمانده ما در ارتباط میباشند،ما نمیدانیم از چه راهی وارد افغانستان می شوند.

 

خبرنگار:از اسلحه و مهمات از چه راهی به شما میرسد؟

تروریست داعشی: در منطقه خیبر پاکستان،مهمات ذخیره میشد و از آنجا وارد افغانستان میگردید،در این منطقه تعداد زیادی مهمات وجود داشت اما به دلیل بمباران،تعداد بسیار زیادی از این مهمات نابود گردید،در حال حاضر نیز از منطقه وزیر و تورا بورا مقدار زیادی اسلحه و مهمات وارد میشود.

 

 خبرنگار:شما جنگجویان زن را نیز به همراه دارید؟

تروریست داعشی: خیر،ما جنگجویان زن با خود نداریم،اما آنان آموزش های لازم را دیده اند و در خانه های خود سکونت دارد و از آنجا حفاظت میکنند.

 

خبرنگار:خود شما چه تعداد از مردم را به قتل رسانده اید؟

تروریست داعشی: (با خنده) من تا کنون فقط 7،8 نفر را به قتل رسانده ام.

 

خبرنگار:چرا شما آنها را به قتل رساندید؟

تروریست داعشی: به ما گفتند کشتن آنان جایز است،کسی که آنان را بکشد بهشت بر او واجب میگردد.

 

خبرنگار:چطور میتوانید یک انسان را بدون احساس ذبح کنید؟

تروریست داعشی: سر بریدن برای ما کاری عادی شده،ذهن ما را آنچنان تغییر داده اند که وقتی یک انسان را سر میبریم برای ما هیچ تفاوتی نمیکند.

 

خبرنگار:رابطه شما با دولت چگونه بهبود یافت؟

تروریست داعشی: در آخر،آنان(داعش) به انفجار در کوچه و بازار و ظلم به مردم روی آورند و این باعث شد ما خود را تسلیم نمائیم.

 

خبرنگار:آیا در میان همرزمان شما،افرادی وجود دارند که قصد تسلیم شدن در برابر دولت را داشته باشند؟

تروریست داعشی: بله،تعداد بسیاری وجود دارند که خواهان تسلیم شدن در برابر دولت هستند.

 

خبرنگار: شما 4 سال علیه دولت به جنگ پرداختید و افراد زیادی را کشته اید،اکنون شما تصور میکنید که دولت شما را خواهد بخشید؟

تروریست داعشی: اکنون ما تسلیم شده ایم و به دولت پناه آورده ایم و حالا دولت باید تصمیم بگیرد که ما را اعدام کند یا ببخشد،ما اینجا را به داعش ترجیح میدهیم،ما تمام وقایع را برای دولت بازگو خواهیم کرد و متعهد خواهیم شد که دیگر به گروههای تروریستی روی نخواهیم آورد.

 

خبرنگار:فرماندهان شما،اکنون زنده اند یا نه؟

تروریست داعشی: فرماندهان قدیمی تعدادشان کم شده است،بسیاری از آنان در بمباران هوایی کشته شده اند و اکنون فقط فرماندهان پایین دست داعش باقی مانده اند و میزان اختلافات آنها روز به روز در حال افزایش است.

 

وجود اعضای گروه های تروریستی پاکستان در داعش که باعث بروز مشکلات برای دولت افغانستان شده است میتواند برای پاکستان هم خطر بزرگی محسوب گردد.

علاوه بر این نیز افراد مختلفی از پاکستان برای حمایت از داعش و جنگ به نفع داعش در عراق و شام حضور دارند و اکنون حضور اعضای گروههای تروریستی پاکستان در داعش افغانستان نیز بسیار جای سوال دارد.این تروریست ها در بازگشت به کشورشان برای پاکستان خطرناک نخواهند بود؟ و آیا برای پیاده سازی نظریات داعش در پاکستان تلاش نخواهند کرد؟آیا حضور تروریست های پاکستان در افغانستان،به تقویت تصورات و ادعای جهانی دخالت پاکستان در امور افغانستان کمک نخواهد کرد؟

پاکستان باید برای مقابله با حضور تروریست های این کشور در افغانستان اقدامات جدی انجام دهد و با انتقال این تروریست ها به پاکستان،مطابق با قوانین داخلی،آنان را مجازات نماید و آنان را مورد بازجویی قرار دهد و با تحقیقات بیشتر در این زمینه،این سلسله حضور تروریست های پاکستانی در داعش را خاتمه بخشد.

ارسال نظر

 
1