خبر فوری

 
 
افشای تامین مالی گروه تروریستی داعش از کراچی
کد خبر :882002665

16:21 1399/10/23


برچسب ها : تامین مالی تروریسم, تروریست, تروریسم, داعش, دایره مبارزه با تروریسم, کراچی,

بخش تحقیقات دیجیتال دایره مبارزه با تروریسم کراچی گزارشی از ارتباط فرد آزاد شده پس از دستگیری با داعش و تامین مالی برای این گروه تروریستی در کراچی خبر داد.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز| براساس گزارش منابع خبری پاکستان، دایره مبارزه با ترویسم CTD پس از گزارش بخش تحقیقاتی مبارزه با تروریسم پرونده ای در زمینه افشای تامین مالی گروه تروریستی داعش از کراچی تشکیل داده است. عمر بن خالد دانشجوی دانشگاه NED دسامبر سال 2020 میلادی از خیابان طارق کراچی دستگیر و به دلیل نبودن اسناد و مدارکی علیه او، وی با وثیقه ای آزاد شد و دو تلفن همراهی که از او ضبط شده بود برای بررسی به بخش تحقیقات ارسال شدند. پس از گزارش و بررسی های انجام گرفته توسط بخش تحقیقات دیجیتال، اسناد و مدارک مهمی علیه متهم و چند تن از همدستان او کشف شد که پس از آن اسامی جنید، ضیا و اویس نیز در پرونده ثبت شدند.  

براساس گزارش منتشر شده، متهمان با اعضای داعش و خانواده های آنان در  سوریه و پاکستان در تماس بودند و بودجه داعش را از راه های مختلفی در کراچی تامین و از آن برای عملیات های تروریستی احتمالی در پاکستان استفاده می کردند. دایره مبارزه با پلیس اظهار داشت که متهمان نامبرده در این پرونده هرچه سریعتر دستگیر می شوند.

از طرفی دادگاه ایالت سند ضمن بررسی دادخواست ربوده شدن عمر برای بازگرداندن عمر بن خالد درخواستی به وزارت امور داخلی ایالت سند، رئیس کل نیروی رنجر، بازرس کل پلیس ایالت سند، سرپرست ارشد دایره مبارزه با تروریسم، سرپرست ارشد سازمان اطلاعات مرکزی، افسر پلیس منطقه فیروز آباد ارسال کرده است. وکیل در این بین مدعی شد که محمد عمر مورخ 17 دسامبر ربوده شده است که تصاویر خودروی پلیس توسط دوربین های مدار بسته ضبط شده اند و عمر هیچ ارتباطی با هیچ یک از گروه های سیاسی نداشت. دادگاه پس از شنیدن این اظهارات، ضمن ارسال نامه ای به مقامات فوق الذکر، از آنها خواست تا پاسخ دهند.

ارسال نظر

 
1