خبر فوری

 
افشای اعمال خشونت علیه یک فعال حقوق بشر نروژی تحقیق کننده در زمینه مفقود شدن بلوچ ها در پاکستان
کد خبر :210980129

18:27 1401/02/27


برچسب ها : ISI, اعمال خشونت, افراد ربوده شده بلوچ, بلوچستان, پاکستان, پاکستان و نروژ, خشونت, سازمان اطلاعات پاکستان, شکنجه, فعال حقوق بشر, نروژ, هند, هندوستان,

خبرگزاری هند از اعمال خشونت علیه احسان ارجمندی فعال حقوق بشر نروژی که درحال تحقیق در زمینه مفقود شدن بلوچ ها در پاکستان بود خبر داده است...


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| خبرگزاری هند از اعمال خشونت علیه احسان ارجمندی فعال حقوق بشر نروژی که درحال تحقیق در زمینه مفقود شدن بلوچ ها در پاکستان بود خبر داده و نوشت: احسان ارجمندی (بلوچ) که برای انجام تحقیقات در زمینه مفقود شدن تعداد زیادی از بلوچ ها به پاکستان سفر کرده بود پس از دستگیری، به شدت مورد خشونت قرار گرفته است.

این خبرگزاری هندی به نقل از گلوبل تایمز در ادامه تصریح داشت: ارجمندی در حساب کاربری خود گفته است: وی که مورخ 31 ژوئیه 2009 میلادی (9 مرداد 1388) وارد بلوچستان شد، پاکستان در آن زمان محدودیت هایی در زمینه رفت و آمد در بلوچستان اعمال کرده بود و به همین دلیل من نمی توانستم به فعالیت های خودم ادامه دهم. وی افزود: من 6 اوت (15 مرداد 88) سوار اتوبوس شدم تا از مند به کراچی بروم اما نیروهای امنیتی در میان مسیر من را از اتوبوس پیاده کردند. بعدا متوجه شدم که آنها نیروهای سازمان امنیتی پاکستان موسوم به ISI بودند.

ارجمندی در زمینه رفتار خشونت آمیز علیه خود، گفت: بیش از 5 ماه من مورد خشونت قرار گرفتم و من نمی توانستم به راحتی بخوابم یا آب گوارا بنوشم، آنها ناخن مرا کشیدند و از پودر فلفل و بنزین استفاده کردند.

به گفته خبرگزاری هند، ارجمندی در ادامه افشاگری های خود تصریح داشت که وی را به مدت 12 سال در زندان نگه داشته بودند، هیچگاه من را به دادگاه نبردند. 24 یا 25 اوت 2021 (2 یا 3 شهریور 1400) من را آزاد کردند و من را مجبور به امضای برگه هایی با محتوای "من درباره آنچه که به سرم آمد هیچگاه صحبت نخواهم کرد" کردند.

 

 

ارسال نظر

 
1