خبر فوری

 
افشای ابعاد جدیدی از پرونده پشتیبانی مالی از اعضای داعش از داخل خاک پاکستان
کد خبر :143212784

10:24 1399/10/30


برچسب ها : پلیس کراچی, داعش خراسان, دایره مبارزه با تروریسم, دولت اسلامی عراق و شام, سوریه, گروه تروریستی داعش, نفوذ داعش در پاکستان,

مقامات ارشد پلیس کراچی از ابعاد جدید پرونده پشتیبانی مالی از گروه تروریستی داعش توسط عناصر موجود در خاک پاکستان پرده برداشتند.


 

کراچی: به گزارش راز نیوز| مقامات ارشد پلیس کراچی از ابعاد جدید پرونده پشتیبانی مالی از گروه تروریستی داعش توسط عناصر موجود در خاک پاکستان پرده برداشتند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمر شاهد معاون بازرس کل پلیس دایره مبارزه با تروریسم روز گذشته به همراه راجا عمر خطاب مسئول دایره مبارزه با تروریسم پلیس کراچی در جمع خبرنگاران در تشریح ابعاد جدید از پرونده پشتیبانی مالی از گروه تروریستی داعش ابراز داشت: منابع اطلاعاتی ما چندی پیش با خبر شدند برخی از عناصر وابسته به داعش با جمع آوری کمک های مالی از نقاط مختلف پاکستان مبالغ هنگفتی را از طریق مبادی مختلف ارسال ارز برای اعضای این گروه در خارج از مرزها ارسال می کنند.

وی افزود: به دنبال دریافت این اطلاعات نیروهای دایره مبارزه با تروریسم پلیس 27 آذر ماه سال جاری فردی به نام حافظ محمد عمر بن خالد را بازداشت نموده و دو دستگاه تلفن همراه وی را نیز ضبط نمودند، پس از بررسی های اولیه امکان نقش داشتن وی در تامین مالی گروه های تروریستی خارج از کشور وجود داشت، اما با توجه به عدم وجود مدارک و مستندات قوی وی به قید ضمانت آزاد گردید.

پس از بررسی های تخصصی صورت گرفته بر تلفن همراه مظنون توسط بخش فنی دایره مبارزه با تروریسم و ارائه گزارش این بررسی ها در تاریخ 22 دی ماه مدارک قابل استناد دریافت گردید که بر اساس آن مشخص گردید مظنون وابسته به بخش تامین کمک های مالی گروه تروریستی داعش می باشد و به صورت مستقیم با تروریست های داعش موجود در پاکستان و سوریه، اعضای خانواده آنها و زنان جهادی در ارتباط است.

این مقام پلیس کراچی در ادامه خاطرنشان کرد: افراد ناشناس مبالغ مختلفی را از طریق ایزی پیسه(بستر ارسال سریع پول) به حساب مظنون واریز می کردند، این افراد ناشناس همان کسانی هستند که با خانواده های داعشی و زنان جهادی در ارتباط بودند، زمانی که از آنها تقاضای ارسال پول می شد این افراد از نقاط مختلف کشور از طریق ایزی پیسه مبالغ را به حساب محمد عمر بن خالد واریز می کردند و وی نیز از طریق همین بستر مبالغ را به حساب فردی به نام ضیاء در حیدرآباد انتقال می داد، ضیاء نیز با تبدیل این مبالغ به دلار آنها را با استفاده از بیت کوین به خانواده ها و اعضای داعش در سوریه انتقال می داد.

وی گفت: افراد موجود در سوریه پس از وصول مبالغ مذکور عمر بن خالد را از آن آگاه می ساختند، این روند از دو سال گذشته ادامه دارد و تاکنون بیش از یک میلیون برای تروریست های داعشی در سوریه ارسال شده است.

طبق گفته این مقام پلیس علیه مظنون و دیگر همدستان وی پرونده قضایی تشکیل گردید و قرار بازداشت برای تمامی آنها صادر گردید، چندی پیش اطلاعاتی دریافت کردیم که متهم عمر بن خالد قصد دارد از طریق خط ریلی به یکی از نقاط داخل کشور فرار نماید که با اقدام به هنگام نیروهای پلیس در ایستگاه راه آهن کنت متهم بازداشت گردید.

ارسال نظر

 
1