خبر فوری

 
افشاگری دسیسه ترور ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان
کد خبر :1301693645

17:22 1400/04/05


برچسب ها : ارتش پاکستان, بازنشست های اجباری, بازنشسته, ترور, حمله, ژنرال قمر جاوید باجوا, شورش نظامی, فرمانده ارتش پاکستان,

دکتر امجد ایوب میرزا تحلیلگر پاکستانی انگللیسی، روزنامه نگار و فعال سیاسی و عضو خبرگزاری های NI و 18 هند، طی افشاگری در صفحه یوتیوب خود از خنثی شدن برنامه ترور ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان درپی دستگیری طرح ریزان این عملیات، خبر داد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| دکتر امجد ایوب میرزا تحلیلگر پاکستانی انگللیسی، روزنامه نگار و فعال سیاسی و عضو خبرگزاری های NI و 18 هند، طی افشاگری در صفحه یوتیوب خود مدعی شد : تیم اطلاعاتی مخفی که برای ما در جامو و کشمیر و گلگیت بلتستان اشغالی پاکستان به صورت زیرزمینی کار می کند این گزارشی که بیان می کنم را آماده و برای ما ارسال کرده است.

وی افزود: ساعت 10 شب 30 اردیبهشت 14 تن از افسران ارتش پاکستان، 20 عدد کماندوهای نیروی ویژه و 30 سرباز (به دلیل دسیسه ترور ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان) دستگیر شده اند و این دستگیری از طریق شعبه تحقیقات ویژه ارتش پاکستان SIB انجام پذیرفته است.  

دکتر امجد ایوب میرزا بنیانگذار وبسایت "دیلی للکار" که درحال گذراندن زندگی تبعیدی خود در انگلیس است، در ادامه این گزارش خود اظهار داشت که این افراد به دلیل برنامه ریزی ترور ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دستگیر شده اند. برنامه از این قرار بود تا فرمانده ارتش پاکستان حین بازدید از محل استقرار تیپ 10 ارتش در جامو و کشمیر ، مخفیگاه سلاح های سری ارتش پاکستان برای حمله به هند، ترور شود.  همچنین برنامه علاوه بر ترور فرمانده ارتش پاکستان، از این قرار بود تا پس از وی، ژنرال عامر رئیس سازمان اس آی بی نیز حین بازگشت به منزلش و سرلشکر محمد امتیاز خان DGPS و DGPM در چکلاله ترور شوند.

وی در ادامه اظهاراتش افزود: این برنامه ترور توسط افسرانی که به صورت اجباری بازنشست شده اند و با مشارکت دوستان آنها قرار بود اجرایی شود. این افراد به شدت از ژنرال قمر جاوید باجوا ناراحت و دلخور هستند. هزار و هفتصد نیرو به صورت اجباری از ارتش اخراج شدند و افرادی هم که اخراج خود را به چالش کشیدند نه تنها زمین هایی که پس از بازنشستگی به نیروهای ارتش داده می شود، پس گرفته شد، حقوق و مزایای بازنشستگی آنها نیز قطع شد. 4 تن از 14 افسر سرگرد هستند که دو تن از آنها از بخش مدیریتی شماره 2 سازمان اطلاعاتی ارتش و دو تن دیگر سرگرد ها نیز از اعضای سازمان امنیتی ISI هستند.

همچنین در بین این 14 افسر، سه تن از درجه سرهنگ دومی هستند، که یکی از آنها عضو بخش فرماندهی مرکزی، فرماندهی تیپ مهندسی و بخش 17 هستند. از طرفی دو تن از افسرانی که دستگیر شده اند درجه سرهنگ تمام را داشتند که یکی از اینها از بخش مدیریت عملیات نظامی و دیگری از بخش مدیریت تسلیحات، است. دو تن از درجه های سرتیپ از بخش سازمان اطلاعاتی MI و 4 سرلشکر دستگیر شده اند.

این تحلیلگر در ادامه گزارش خود اظهار داشت: ما همواره گفته ایم که افسران ارشد ارتش پاکستان، تنفر خاصی نسبت به ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان دارند؛ هرچند گویی این شورش و دسیسه علیه باجوا پایان یافت، اما این آخرین جبهه از این قبیل نخواهد بود. افسران اجباری بازنشسته شده طی تماس با من و شبکه رادیو هیمالیا این گزارش ها را در اختیار قرار داده اند. شایان ذکر است ارتش پاکستان درحال دستگیری افسران بازنشسته اجباری است.

منظور احمد سرلشکر اسبق ارتش پاکستان که به صورت اجباری بازنشست شده است پس از به چالش کشیدن اخراج اجباری خود از ارتش در دیوان عالی کشور پاکستان، نامه ای کتبی به دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان ارسال کرده و اظهار داشت: "پس از ارسال این نامه به رئیس جمهور، ارتش پاکستان وی را هدف اقدام انتقام جویانه قرار داده است. " گفتنی است دیوان عالی کشور ضمن استرداد درخواست این بازنشسته اجباری ارتش، گفته است که باید درخواست خود را به دادگاه عالی لاهور ببرد.

وی در درخواست خود بازنشست اجباری را اقدام غیرقانونی و غیرمنصفانه رهبران ارتش عنوان کرد و افزود: برای ترفیع درجه از سرلشکری به سپهبدی، هیچگونه مسیر شفاف و واضحی وجود ندارد. وی در این درخواست وزیر دفاع، فرمانده ستاد کل، بازرس کل نیروهای مسلح و یک مقام دیگر را به عنوان طرف مقابل معرفی کرده است.

عابد ساقی وکیل این افسر بازنشسته که در دیوان عالی کشور حضور داشت، گفت: پرونده ای از این نوع برای اسد درانی سپهبد اسبق نیز تحت بررسی است.

به گفته منظور احمد سرلشکر اسبق ارتش پاکستان، دبیرنظامی درعوض ارسال نامه او به دفتر ریاست جمهوری پاکستان، نامه را برای تحقیقات در اختیار ستاد قرار داده است. ستاد مربوطه نیز ضمن احضار او به دفتر، دو گزینه را مقابل آن قرار داده است که یا باید نامه خود را پس بگیرد و یا در دادگاه نظامی حاضر شود.

سرلشکر بازنشسته در ادامه اظهاراتش گفت: من به همراه فرمانده ارتش پاکستان به دولت فدرال نیز گفته بودم که عدم وجود برنامه ای منظم برای ارتقاء درجه از سرلشکری به سپهبدی و از طرفی بی توجهی به اقوام با گویش های مختلف در این زمینه، باعث تاثیر گذاری بر نهاد ارتش می شود. اینها نگرانی های من بود که به جای پرداختن به این مسائل، من را بدون هیچگونه دلیل و جرمی از ارتش به صورت اجباری اخراج کردند. وی در ادامه بیانیات خود اخراج خود را دسیسه ای از جانب افسران عالی رتبه علیه خود از سه سال قبل عنوان کرد و گفت: سه سال قبل علیه من و خانواده ام، یک کمپین در شبکه های مجازی آغاز شد.

شایان ذکر است سرلشکر منظور احمد در سال 2015 میلادی به همراه سپهبد فیض حمید فرمانده ISI، سپهبد شمشاد مرزا، شاهین مظهر محمود و ندیم زکی منج ارتقاء درجه گرفته بود.

ارسال نظر

 
1