خبر فوری

 
افشاگری خبرگزاری واشنگتن: علل عدم فاصله گیری بیشتر آمریکا از پاکستان
کد خبر :2023706086

15:46 1400/06/13


برچسب ها : افشاگری, افغانستان, انرژی هسته ای, ایالات متحده آمریکا, پاکستان, پاکستان و آمریکا, چین, روابط دوجانبه, سلاح های هسته ای, طالبان افغانستان, نفوذ,

براساس اسناد سری منتشر شده در آمریکا، ایالات متحده آمریکا به دلیل ترس از این که قدرت هسته ای (پاکستان) توسط چین گروگان گرفته شود و ترس از، از دست دادن نفوذ بر طالبان، از پاکستان فاصله بیشتری نگرفته است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| براساس اسناد سری منتشر شده در آمریکا، ایالات متحده آمریکا به دلیل ترس از این که قدرت هسته ای (پاکستان) توسط چین گروگان گرفته شود و ترس از، از دست دادن نفوذ بر طالبان، از پاکستان فاصله بیشتری نگرفته است.

گفتنی است خبرگزاری آمریکایی "پولیتیکو" پیام های سری تبادل شده میان پاکستان و آمریکا در این زمینه را منتشر کرده است.

در گزارش ادعا شده است که "دولت بایدن در سکوت کامل درحال وارد آوردن فشار بر پاکستان است تا درپی اشغال افغانستان توسط طالبان، در مبارزه با داعش و القاعده به آمریکا کمک کند. "

براساس گزارش، از این پیام های تبادل شده گمان می رود که واشنگتن، پاکستان را با عینک ملتی می نگرد که با طالبان افغانستان روابط دارد و همکاری آن در مبارزه با تروریسم می تواند موثر باشد، زیرا پاکستان یک کشور مجهز به تسلیحات اتمی است، برای همین مقامات آمریکایی نمی خواهند به دلیل نفوذ و تاثیر چین، از پاکستان محروم شوند.

پاکستان در پاسخ به این نشان داد که اسلام آباد به دلیل نقش خود در کمک به مردم درحال فرار از افغانستان، شایسته تقدیر عمومی است، درحالیکه ترس از معنای حکومت طالبان در افغانستان را کم کرده است.

طبق گزارش پولیتیکو: "از تبادل پیام های میان پاکستان و آمریکا در می یابیم که دو دولت در آینده نمی توانند بر مسیر مشخص شده سابق ادامه دهند، درحالیکه آمریکا نیروهایش از افغانستان را نیز خارج کرده است. " در ادامه این اسناد افشا شده، آمده است که پاکستان از بحران پناهندگان افغان خسته شده است و برای مقابله با این وضعیت راهنمایی می خواهد.

پاکستان در تاریخ 28 اوت درخواست کمک و راهنمایی فوری در زمینه مقابله با پناهندگان را از آمریکا کرد و آمریکا نیز دو روز بعد در پیامی اعلام کرد که در حال ایجاد گروه کاری برای افغانستان و پاکستان است. در این اطلاعیه آمده است که هدف از این واحد، هدایت و هماهنگ سازی پاسخ ماموریت به مسائل مرتبط با پناهندگان، تخلیه و افغانستان است.

ارسال نظر

 
1