خبر فوری

 
 
افزایش هراس از گسترش تروریسم در بریتانیا
کد خبر :395331846

21:16 1398/01/05


برچسب ها : افراط گرایی, انگلیس, بریتانیا, پاکستان, تررویست, تروریسم, جهاد,

طبق گزارش سری دولت بریتانیا، هرساله 3 هزار کودک انگلستان برای ثبت نام و آموزش در مدارس جهادی، به پاکستان فرستاده می شوند.


 

به گزارش راز نیوز، طبق گزارش سری دولت بریتانیا، هرساله 3 هزار کودک انگلستان برای ثبت نام و آموزش در مدارس جهادی، به پاکستان فرستاده می شوند.
دولت بریتانیا در این گزارش اذعان داشت که این کودکان در مدارس جهادی پس از آموزش افراط گرایی، با اذهانی افراط گرا به کشور باز می‌گردند که این امر موجب ارتقاء نا امنی و تروریسم در بریتانیا می شود.
منابع خبری اذعان داشتند که هرچند مدت زمان حضور کودکان در پاکستان و یا آموزش آنها کوتاه است، اما با این وجود نیز به دلیل شدت در آموزش افراط گرایی ، آینده بریتانیا با نا امنی مواجه خواهد شد. ثبت نام کودکان در چنین مدارسی، باعث افزایش خطر های افراط گرایی می شود.
دو تن از عناصر مهاجم حمله 7/7 با نام های محمد صدیق خان و شهزاد تنویر، حدود یک سال قبل از اقدام به انجام حمله به پاکستان سفر کرده بودند. در پی این حمله گفته شد که 52 تن جان باختند.
درحالی که خانواده ها به بهانه بازدید از اعضای خانواده شان در پاکستان، به این کشور سفر می کنند، اما در حقیقت هدف آنها از این سفر، ثبت نام فرزندانشان در یکی از 20 هزار مدرسه جهادی است.
براساس گزارش، کمک های مالی برخی از مدارس جهادی از طریق مفتی های حاضر در انگلیس جمع آوری و به پاکستان فرستاده می شود. بسیاری از مدارس نیز تحت حفاظت هستند. به عنوان مثال می توان به مدارسی همچون : دارالعلوم حقانی DUH از مدارس جهادی در منطقه مرزی پاکستان_افغانستان در ایالت خیبر پختون خوا ، جامعه بنوری در کلانشهر کراچی و جامعه العلوم اسلامی در کشمیر اشاره کرد. این درحالی است که مدارس نامبرده خبر هرگونه تبلیغ برای گسترش تکفیر یا افراط گرایی را رد کرده اند. قابل ذکر است که دار العلوم حقانی، زمانی با لقب دانشگاه افراط گرایی در پاکستان معروف بود. عاصم عمر از رهبران القاعده، از دانشجویان قدیمی این دار العلوم است و از طرفی مدرسه حقانی به ملا عمر نیز مدرک دکترا را داده بود. احتمال هزینه شدن سرمایه های مالیاتی انگلیس در چنین مدارس نیز وجود دارد.

درحالی که دولت ایالت خیبر پختون خوا کمک مالی به ارزش 238 میلیون پوند از جانب انگلیس دریافت کرده بود، در سال 2016 میلادی مبلغ 2.2 میلیون پوند را به چنین مدارسی هدیه داده بود.
رئیس مدرسه حقانی " مولانا حمید الحق " با رد کردن هرگونه ترویج فرهنگ افراط گرایی، گفت : اگر شما از دانشجویان ما معنی طالبان را بپرسید، در پاسخ حتما این را خواهید شنید که طالبان یعنی طالب علم ( دانش آموز). اگر برخی از دانش جویان افراط گرا می شوند، در آن ما نقشی نداریم.
در رابطه با جامعه بنوری کراچی این بیان معروف است که تفکر این مدرسه کاملا جهادی و مخالف غرب است. این مدرسه، دانشجویان خارجی را نیز می پذیرد.
رئیس جامعه بنوری " بوستان " نیز خبر حضور هرگونه دانش آموز بریتانیایی را رد کرد و گفت : ما هیچ ارتباطی با افراط گرایی نداریم.

ارسال نظر

 
1