خبر فوری

 
افزایش مدت زمان فعالیت ژنرال راحیل شریف در سمت فرماندهی ائتلاف نظامی اسلامی از سوی عربستان سعودی
کد خبر :1689862532

17:15 1398/03/27


برچسب ها : ائتلاف نظامی, ارتش, پاکستان, ژنرال راحیل شریف, عربستان سعودی,

کشور عربستان سعودی مدت زمان خدمت ژنرال راحیل شریف فرمانده کل اسبق ستاد ارتش پاکستان در سمت فرمانده نظامی ارتش متحده اسلامی را به یکسال افزایش داد. روابط دو کشور پاکستان و عربستان سعودی پس از سفر اخیر عمران خان برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی OIC درحال تقویت هرچه بیشتر هستند.


عربستان سعودی: به گزارش رازنیوز، کشور عربستان سعودی مدت زمان خدمت ژنرال راحیل شریف فرمانده کل اسبق ستاد ارتش پاکستان در سمت فرمانده نظامی ارتش متحده اسلامی را به یکسال افزایش داد.
طبق گزارش صالح ظافر از اعضای خبرگزاری جنگ پاکستان: عربستان سعودی برای نخستین بار مدت زمان خدمت ژنرال راحیل شریف به عنوان فرماندهی نیروهای نظامی ارتش ائتلاف 39 کشور اسلامی را به مدت یکسال گسترش داد. ژنرال راحیل شریف فرماندهی ائتلاف 39 کشور اسلامی را در ماه مه 2017 میلادی اخذ کرده بود. روابط دو کشور پاکستان و عربستان سعودی پس از سفر اخیر عمران خان برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی OIC درحال تقویت هرچه بیشتر هستند. هرچند که وی طی این سفر نتوانست ملاقات مفصلی با پادشاه عربستان انجام دهد، اما توانست به مذاکراتی با جزئیات بیشتر در خصوص مسائل مهم با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بپردازد. گفتنی است نواف سعید بن المالکی سفیر عربستان در پاکستان برای اخذ تصمیمات و سیاست های کشورش عازم عربستان سعودی است. احتمال دارد، وی پس از سفر دو هفته ای خود، تصمیمات کشورش در راستای اجرای سیاست ها درخصوص روابط دو کشور را اخذ و به پاکستان بازگردد. طبق تحلیل سیاستمداران پاکستانی، هرچند که روابط میان دو کشور درحال پیشرفت به سمت روابطی بی‌نظیر هستند، اما باید سرعت این روابط را توسیع بخشید. احتمال دارد راجه علی اعجاز سفیر پاکستان در سعودی نیز به زودی برای دستیابی به سیاست های جدید کشورش در رابطه با روابط دوجانبه به اسلام آباد سفر کند.

ناگفته نماند هرچند که طبق قوانین پاکستان، آغاز فعالیت رسمی اعضای ارتش در کشوری دیگر قبل از زمان تعیین شده امری غیر قانونی است و شخص مورد نظر باید تحت پیگرد قانونی قرار گیرد، اما ژنرال راحیل شریف فرمانده پیشین ستاد کل ارتش پاکستان توانست این قانون را نقض و به دعوت رسمی عربستان سعودی لبیک گفته و در قسمت فرماندهی ائتلاف نظامی 39 کشور اسلامی در عربستان سعودی آغاز به فعالیت کند. چندی پیش نیز همچون دفعات قبلی شکایتی در این راستا در دادگاه عالی پاکستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم نهایی منوط به اجازه دولت فعلی برای ادامه فعالیت های ژنرال راحیل شریف بود، پس از چند روز، دولت فعلی پاکستان مجوز را صادر کرد.

ارسال نظر

 
1