خبر فوری

 
افزایش مجدد فعالیت گروه‌های تروریستی در ایالت خیبر پختون خوا پاکستان
کد خبر :2125745203

12:24 1401/05/22


برچسب ها : ارتش پاکستان, ایالت خیبر پختون خوا, پلیس پیشاور, پلیس خیبر پختون خوا, تحریک طالبان پاکستان, حملات تروریستی, فعالیت های تروریستی, گروه های تروریستی, نیروهای امنیتی پاکستان,

گزارش‌های منتشر شده از ایالت خیبر پختون خوا حاکی از گسترش موج جدیدی از فعالیت‌های تروریستی و اقدامات تبهکارانه در این ایالت است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| گزارش‌های منتشر شده از ایالت خیبر پختون خوا حاکی از گسترش موج جدیدی از فعالیت‌های تروریستی و اقدامات تبهکارانه در این ایالت است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، از ابتدای سال جاری تاکنون 65 تن از نیروهای مختلف پلیس در عملیات های تروریستی در ایالت خیبر پختون خوا جان باخته‌اند، از این میان بیش از 40 نیروی پلیس در عملیات ها ترور هدفمند به قتل رسیده‌اند.

علاوه بر این تنها ظرف 5 ماه گذشته چندین نیروی پلیس از جمله یک رئیس مرکز پلیس هدف عملیات های تروریستی قرار گرفته‌اند که می‌توان به حمله نارنجکی به مراکز پلیس و نیز خودروی نیروهای پلیس اشاره کرد.

همچنین فعالیت تبهکارانه همچون باج‌گیری و اخاذی نیز در نوع خود در حال افزایش است و چهره‌های سیاسی و تجاری مطرح نامه‌های تهدیدآمیز برای پرداخت باج دریافت می‌کنند و افرادی که از این امر امتناع می‌ورزند هدف حملات مسلحانه قرار می‌گیرند.

در همین راستا منزل سناتور هدایت الله نماینده سنای حزب ملی مردمی به دلیل امتناع از پرداخت باج به وسیله نارنجک هدف حمله قرار گرفت.

به گفته پلیس طی سال جاری تعداد 101 تروریست در عملیات های مختلف به هلاکت رسیدند.

ناگفته نماند حملات تروریستی در ایالت خیبر پختون خوا در حالی تشدید یافته است که دولت و نهادهای امنیتی پاکستان در حال رایزنی با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان با میانجیگری طالبان افغانستان هستند و تاکنون چندین دور از مذاکرات میان اسلام آباد و طالبان پاکستان انجام شده است.

ارسال نظر

 
1