خبر فوری

 
 
افزایش قرض های پاکستان از 6 هزار به 30 هزار میلیارد دلار
کد خبر :509850204

15:52 1397/07/19


برچسب ها : پاکستان, نخست وزیر,

به گفته نخست وزیر پاکستان عمران خان ،مبلغ وام پاکستان از 6 هزار میلیارد دلار به 30 هزار میلیارد دلار افزایش یافته است. ثروت ملی و ثروت مردم پس از به یغما رفتن به کجا منتقل شد؟ وی خاطر نشان کرد که درصورت وجود پول، اقدامات توسعه و پیشرفت انجام خواهد شد درغیر این صورت کشور نیز پیشرفت نخواهد کرد.


اسلام آباد : به گفته نخست وزیر پاکستان عمران خان ،مبلغ وام پاکستان از 6 هزار میلیارد دلار به 30 هزار میلیارد دلار افزایش یافته است. ثروت ملی و ثروت مردم پس از به یغما رفتن به کجا منتقل شد؟ وی خاطر نشان کرد که درصورت وجود پول، اقدامات توسعه و پیشرفت انجام خواهد شد درغیر این صورت کشور نیز پیشرفت نخواهد کرد.

براساس گزارشات، نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی خود در اجلاس مجلس ملی در اسلام آباد گفت : طی 10 سال گذشته وام و قرض های پاکستان از 6 هزار میلیارد دلار به 30 هزار میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی با اشاره به این موضوع که از وزارت دارایی پاکستان درمورد بازگردانی قرض ها و وام ها بازرسی شده است گفت : برای بازگردانی وام ها و قرض های سابق، بالاجبار باید قرض های بیشتری دریافت کنیم.

وی افزود، قرض های دریافت شده چگونه به مصرف رسیدند، آیا دولت های سابق حاضر به شفاف سازی این امر برای مردم هستند یا خیر؟

وی با اشاره به برنامه دولت درمورد طرح های مسکن گفت : طرح مسکن سازی یکی از مهم ترین پروژه ها است، با چنین پروژه ای علاوه بر آنکه افرادی که خانه ندارند، صاحب خانه می‌شوند، افراد بی شغل نیز شاغل خواهند شد.

عمران خان گفت : باید همگی برای پیشرفت کشور تلاش کنیم و این مهم ترین اقدام دولت است، با تکمیلی این پروژه وضعیت اقتصادی کشور پیشرفت چشم گیری خواهد کرد.

حکومت سابق برای دولت جدید خسارت 18 میلیارد دلاری را به ارث گذاشته است.

لازم به ذکر است که براساس خبر منتشر شده درمورد میزان خسارت وارده به پاکستان با روی کار آمدن دولت جدید گفته شده است که طی 55 روز حکومت، دولت جدید، اقتصاد ملی پاکستان متحمل خسارتی به ارزش 2800 میلیارد روپیه شده است.

به گفته یکی از کارشناسان، این درحالی است که طی 55 روز حکومت، دولت جدید ، تنها 14 میلیارد و 890 میلیون دلار ذخایر ارزی پاکستان مانده است. علاوه بر آن طی این یک ماه و نیم گرانی نیز افزایش یافته است.

ارسال نظر

 
1