خبر فوری

 
افزایش صادرات پاکستان به چین، حجم صادرات به مبلغ 1.95 میلیارد دلار رسید
کد خبر :843628141

16:22 1400/02/27


برچسب ها : بانک مرکزی پاکستان, پاکستان و چین, تجارت آزاد, تجارت آزاد پاکستان و چین, مقابله با کرونا, کووید-19,

حجم صادرات پاکستان به چین ضمن افزایش 31% درصدی به مبلغ 1.95 میلیارد دلار رسید که امکان افزایش بیشتر طی روزهای آتی نیز وجود دارد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| حجم صادرات پاکستان به چین ضمن افزایش 31% درصدی به مبلغ 1.95 میلیارد دلار رسید که امکان افزایش بیشتر طی روزهای آتی نیز وجود دارد. عبدالرزاق داود مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان اظهار داشت که فاز دوم تجارت آزاد پاکستان-چین از یکم ژانویه 2020 عملیاتی شد و حجم صادرات ما به کشور چین در سال مالی 21-2020 از ژوئیه تا آوریل 31% درصد افزایش داشته است.

وی افزود: حجم صادرات ما به چین از سال گذشته که به ارزش 1.49 میلیارد دلار بود در سال جاری مالی به 1.95 میلیارد دلار رسیده است که در این بین حجم صادرات ما به ارزش 459 میلیون دلار افزایش داشت و این به معنی درست کار کردن فاز دوم تجارت آزاد است که مدال آن به صادرات تعلق می گیرد، من به صادر کنندگان می گویم تا در فاز دوم تجارت آزاد از تعرفه استفاده کنند.

رضا باقر مدیرعامل بانک مرکزی پاکستان گفت: این حرف درست است که اقتصاد ما توانایی رشد سریع در سال های آینده را دارد، بانک مرکزی پیش بینی کرده است که شرح تولید ناخالصی داخلی در سال مالی جاری 3% و در سال مالی بعدی 4% درصد خواهد بود.

از طرفی شوکت ترین وزیر دارایی پاکستان بیان داشت که پاکستان طی دوسال پیش رو تلاش خود برای کسب 6% اهداف رشد را درپیش خواهد گرفت، صندوق بین المللی پول به دلیل افزایش وبای کووید19 آمادگی خود برای مذاکرات با شرایط سخت تر جهت وام 6 میلیارد دلاری را اظهار داشته است. دولت فدرال بودجه 900 میلیارد روپیه ای را در سال آتی مالی برای برنامه های توسعه ای که باعث پیدایش فرصت های شغلی و توسعه می شود، اختصاص می دهد.

ارسال نظر

 
1