خبر فوری

 
 
افزایش شکاف در روابط پاکستان با دولت های ریاض و ابوظبی پس از به رسمیت شناختن رژیم صهیونسیتی
کد خبر :795390023

15:56 1399/09/03


برچسب ها : پاکستان و اسرائیل, پاکستان و امارات متحده عربی, پاکستان و عربستان سعودی,

به دنبال توافق امارات متحده عربی و رژیم صهیونسیتی برای آغاز روابط دیپلماتیک و افزایش زمزمه ها مبنی بر پیوستن عربستان سعودی به گروه کشورهای پذیرنده رژیم صهیونسیتی منابع آگاه از افزایش شکاف میان روابط این دو کشور با دولت پاکستان خبر می‌دهند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| به دنبال توافق امارات متحده عربی و رژیم صهیونسیتی برای آغاز روابط دیپلماتیک و افزایش زمزمه ها مبنی بر پیوستن عربستان سعودی به گروه کشورهای پذیرنده رژیم صهیونسیتی منابع آگاه از افزایش شکاف میان روابط این دو کشور با دولت پاکستان خبر می‌دهند.
بر اساس جزئیات منتشر شده، منابع آگاه در این خصوص خبر دادند کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی پس از امتناع دولت پاکستان از به رسمیت شناختن رژیم صهیونسیتی به دنبال اخراج شهروندان و کارگران پاکستانی از کشورهای خود هستند.
عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز چندی پیش طی سخنانی به صورت غیرمستقیم به فشارهای آمریکا برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونسیتی اشاره نموده بود.
وی در گفتگو با یکی از خبرگزاری های داخلی گفت: ما هیچگاه اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت، ما چه پاسخی به خدای خود خواهیم داد، ابتدا باید سرزمین مردم فلسطین به آنها بازگردانده شود سپس در مورد پذیرش و یا عدم پذیرش اسرائیل تصمیم خواهیم گرفت، هرگونه توقع پیش از آن حماقت است.
لازم به ذکر است امارات متحده عربی هفته گذشته به بهانه مقابله با ویروس کووید_۱۹ ورود شهروندان پاکستانی به این کشور را ممنوع اعلام کرد، کارشناسان مسائل سیاسی این تصمیم دولت امارات را نوعی بهانه جویی برای آغاز روند کاهش روابط دیپلماتیک و سپس قطع کلی روابط با دولت اسلام آباد عنوان نموده اند.
طبق گفته کارشناسان این تصمیم دولت امارات در حالی صورت می‌گیرد که شهروندان هند دومین کشور از لحاظ میزان مبتلایان به کرونا بدون هیچگونه محدودیتی می توانند با دریافت روادید به امارات متحده عربی سفر کنند.
این تصمیم متناقض دولت امارات مهر تاییدی بر تحلیل های کارشناسان مبنی بر کناره گیری دولت ابوظبی از اسلام آباد بنابر خواست اسرائیل می باشد.
همچنین طبق گفته کارشناسان تمامی ۱۲ کشوری که از سوی امارات متحده عربی در فهرست کشورهای غیر مجاز برای صدور روادید معرفی شده اند، همگی جزو منتقدان سیاست های سازمان همکاری اسلامی بوده و با تصمیم دولت امارات در به رسمیت شناختن رژیم صهیونسیتی مخالفت نموده اند.
از سویی دیگر روابط دیپلماتیک میان امارات متحده عربی و هند بیش از پیش در حال تقویت و گسترش است و دولت دهلی‌نو در بیانیه های مختلفی از تصمیم امارات برای آغاز روابط دیپلماتیک با اسرائیل استقبال نموده و دو کشور امارات و اسرائیل را به عنوان مهمترین شریک استراتژیک معرفی نمود.

ارسال نظر

 
1