خبر فوری

 
 
افزایش شمار تلفات انفجار روز گذشته کابل به 20 نفر
کد خبر :240303191

11:22 1398/05/07


برچسب ها : امرالله صالح, انفجار انتحاری, کابل,

در اثر انفجار انتحاری روز گذشته در دفتر امرالله صالح رقیب انتخاباتی اشرف غنی در کابل دست کم 50 نفر زخمی شدند در حالی که خبرها حاکی از آن است تلفات این حادثه به 20 نفر افزایش یافته است.


کابل: به گزارش راز نیوز تلفات انفجار انتحاری روز گذشته در کابل پایتخت افغانستان به 20 تن افزایش یافته است.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی منابع آگاه در اثر انفجار انتحاری روز گذشته در دفتر امرالله صالح رقیب انتخاباتی اشرف غنی در کابل دست کم 50 نفر زخمی شدند در حالی که خبرها حاکی از آن است تلفات این حادثه به 20 نفر افزایش یافته است.

طبق گزارش رسانه های محلی افغان، پس از انفجار یک خودرو بمب گذاری شده مقابل ساختمان متعلق به دفتر امرالله صالح، چهار مهاجم مسلح با تیراندازی وارد ساختمان شدند که با واکنش نیروهای امنیتی، به درگیری 6 ساعته میان دو طرف انجامید.

تنها چند لحظه پس از حمله انتحاری به دفتر امرالله صالح، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با انتشار بیانیه ای در صفحه توییتر خود از سالم بودن امرالله صالح خبر داد.

این حمله تروریستی در دومین روز آغاز تبلیغات انتخاباتی و تنها چند ساعت پس از حضور اشرف غنی و امرالله صالح در راهپیمایی انتخاباتی در کابل صورت گرفت، طبق گفته شاهدان عینی این حمله تروریستی به منظور هدف قرار دادن دفترجریان سیاسی "روند سبز "و در زمان حضور امرالله صالح در محل این دفتر به وقوع پیوست، بلافاصله پس از شنیده شدن صدای انفجاردست کم 100 نفر با خارج شدن از دفتر مربوطه به سمت مکان های امن گریختند.

طبق گفته نصرت رحیمی سخنگوی وزارت کشور افغانستان در این حمله انتحاری 20 نفر از جمله 16 شهروند غیرنظامی جان باختند، ساختمان هدف قرار گرفته در داخل سطح شهر و در نزدیکی یک دانشگاه قرار دارد.

واحد فرماندهی نیروهای مسلح افغان بلافاصله پس از این انفجار در محل حادثه حضور یافته و با محاصره منطقه، عملیات نظامی علیه مهاجمان را آغاز نمودند.

ارسال نظر

 
1