خبر فوری

 
افزایش حملات اتحادیه عربستان بر بندر الحدیده
کد خبر :1632353526

16:49 1397/08/20


برچسب ها : اتحادیه, ارتش, حوثی, عربستان سعودی, یمن,

درگیری‌ها میان نیروهای انصارالله و ارتش اتحادیه عربستان در بندر الحدیده جاری است. گفتنی است ارتش متحده موفق به گرفتن بیمارستان مرکزی شده است، اما این درحالی است که نیروهای بسیج مردمی همچنان با مقاومت خود مانع از سقوط این شهر به دست ارتش اتحادیه عربستان سعودی می‌شوند.


درگیری‌ها میان نیروهای انصارالله و ارتش اتحادیه عربستان در بندر الحدیده جاری است. گفتنی است ارتش متحده موفق به گرفتن بیمارستان مرکزی شده است، اما این درحالی است که نیروهای بسیج مردمی همچنان با مقاومت خود مانع از سقوط این شهر به دست ارتش اتحادیه عربستان سعودی می‌شوند. براساس گزارشات به دست آمده، بخشی از ارتش یمن که شامل اتحادیه عربستان است با پیشروی های خود موفق به گرفتن بیمارستان مرکزی شده است.

گفتنی است در خیابان و کوچه های این شهر مهم یمن، درگیری درمیان نیروهای بسیج مردمی و ارتش متحده جاری است. گفتنی است برای کاهش مقاومت نیروهای بسیج مردمی و پیشروی هرچه سریعتر ارتش، ارتش متحده عربستان توسط هواپیما و هلیکوپتر های جنگی منطقه را به شدت بمباران می‌کند. این بندرگاه به دلیل آنکه 80% واردات تجارت و تحویل کمک های جهانی از طریق آن انجام می‌شود، مهم ترین بندر یمن شمرده می‌شود.


به گزارش راز نیوز به نقل از صفحه رسمی خبرگزاری تحولات منطقه : امارات به شدت در تلاش است تا بندر الحدیده را از کنترل نیروهای یمنی خارج سازد و برای تحقق این امر نیروهای ویژه خود را به محل درگیری فرستاده است .
با ارسال نیرو های کمکی و تجهیزات گسترده به منطقه توسط ائتلاف متجاوز و بمباران شدید هوایی منطقه پیشروی های متجاوزان از جنوب جاده الحدیده_صنعاء به سمت مناطق شمالی و شرقی آغاز شده است . پیشروی ها در محور شمالی به دلیل صحرایی بودن منطقه و بافت کم تراکم و همچنین بمباران شدید جنگنده ها موفق بود و متجاوزان به 5 کیلومتری بزرگراه الحدیده_حجه رسیدند و در صدد قطع این بزگراه هستند که تا به امروز حملات آنها با شکست مواجه شده.
علی رغم پیشروی در محور شمالی بزرگراه الحدیده_صنعاء تمامی حملات به کیلومتر 16 و میدان نانا شکست خورده و متجاوزان تلفات زیادی متحمل شدند .
تلفات متجاوزان تا به امروز طبق آخرین آمار منتشر شده 30 کشته 50 زخمی (25 سودانی) و منهدم شدن 19 زرهی گزارش شده,در بین کشته ها اسامی چند فرمانده از جمله عبدالله الشیعانی و عبدالله الرعینی دیده میشود.
در محور خط ساحلی (جنوب شهر) نیز پیشروی از متجاوزان دیده نشده و هنوز موفق ورود به منطقه الربصه نشده اند.
بمباران هوایی و موشک باران منطقه توسط ائتلاف بسیار بسیار سنگین هست به طوری که در روز های گذشته میانگین شاهد 70 بمباران و موشک باران در هر روز بوده ایم !! اگر جنگ به بافت متراکم شهر کشیده شود مطمئنا تلفات متجاوزان به حدی خواهد رسید که توان ادامه جنگ را نداشته باشند و آنها هم همین نکته را فهمیده اند و به همین دلیل عزم قطع بزرگراه الحدیده_حجه را دارند,در صورت قطع بزرگراه انصارالله در شهر مقاومت خواهد کرد زیرا امکان منتقل کردن خیل عظیمی از مردم به مناطق دیگر زیر بمباران های شدید جنگنده های آمریکایی_سعودی وجود ندارد قطعا این نبرد نیز برای آنها با شکست مواجه خواهد آنها در الدریهمی که شهرکی به مراتب کوچک تر از شهر الحدیده بود شکست خوردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در حمله به کیلومتر ۱۶ جاده الحدیده به صنعاء از چهار محور شکست خورده‌اند.

رهبر جنبش انصارالله یمن سید عبدالملک الحوثی ،در سخنرانی خود با اشاره به دعوت به آتش بس از سوی آمریکا گفت :
دعوت به صلح و آتش بس از سوی آمریکا فریبکارانه است. هر زمانی که آمریکا سخن از صلح بگوید یعنی فاز جدید حملات قرار است آغاز شود .

ارسال نظر

 
1