خبر فوری

 
 
افزایش تنش های میان هند و پاکستان به ضرر آمریکا
کد خبر :794211769

17:34 1397/12/11


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, جنگ هند و پاکستان, چین, هند,

درحالی که هند درحال آماده شدن برای انتخابات است، درچنین وضعیتی افزایش تنش و درگیری های میان هند و پاکستان به ضرر منافع ملی آمریکا هستند .


 

به گزارش راز نیوز، درحالی که هند درحال آماده شدن برای انتخابات است، درچنین وضعیتی افزایش تنش و درگیری های میان هند و پاکستان به ضرر منافع ملی آمریکا هستند .
گفتنی است درگیری میان دو کشور هند و پاکستان و از طرفی حضور گروه های تروریستی که از خاک پاکستان به هند حمله می کنند در پاکستان موجب بروز نگرانی هایی از جانب تحلیل گران سیاسی منطقه در این رابطه شده است. تحلیل گران و کارشناسان امور سیاسی ابراز داشته اند که درگیری های هند و پاکستان تنها منحصر به دو کشور نبوده و می توانند منافع سیاسی و ملی آمریکا را نیز به خطر اندازند.

معاون خصوصی وزارت خارجه آمریکا در آسیای جنوبی نیز طی بیانیه ای در این رابطه ابراز داشت که این تنش ها می توانند روابط را به خطر اندازند.

می توان به طور مثال به افغانستان که تحت تاثیر منفی این درگیری ها قرار خواهد گرفت اشاره کرد. از طرفی قابل ذکر است که درحال حاضر تعداد زیادی از نظامیان ارتش آمریکا در افغانستان براساس ظواهر در حال مبارزه با تروریسم هستند. مذاکرات میان هند و پاکستان می تواند تاثیرات منفی بر افغانستان داشته باشد. به گفته یکی از کارشناسان امور سیاسی، درصورتی که آمریکا در این جنگ از هند حمایت کند، پاکستان منافع آمریکا در افغانستان و غیره را هدف قرار خواهد داد.

از طرفی گفته می شود که آمریکا که هند را به عنوان کشور متحد خود در منطقه برگزیده است، جنگ هند علیه پاکستان می تواند تاثیرات منفی بر وجهه سیاسی هند در منطقه را در بر داشته باشد که این موضوع نیز به نفع دولت ترامپ نیست.
آمریکا در تلاش برای ارتقاء نفوذ و تاثیر بیش از چین کشور هند در آسیای جنوبی است، درصورت بروز جنگ، نه تنها سطح سیاسی و دیپلماسی هند در خاورمیانه کاهش پیدا خواهد کرد، بلکه این موضوع در این رابطه نیز به ضرر منافع آمریکا مبنی بر مبارزه با گسترش و ارتقاء نفوذ چین در منطقه خواهد بود.

لازم به ذکر است باوجود این که انتخابات هند نزدیک است، شروع جنگ می تواند دولت مودی را به عنوان حزبی ملی گرا و وطن پرست نشان داده و باری دیگر باعث بر روی قدرت آمدن آن شود.

همچنین افزایش قیمت نفت به ضرر هند خواهد بود، زیرا هند از کشور های وارد کننده نفت است. یکی از دلایل استقبال هند از ولیعهد عربستان سعودی بن سلمان را نیز می توان به کاهش و ثابت بودن قیمت نفت وارداتی اشاره کرد.

ارسال نظر

 
1