خبر فوری

 
 
افزایش تدابیر امنیتی پلیس در اطراف سفارت ایران در آنکارا
کد خبر :560773374

15:27 1397/07/23


برچسب ها : ایران, تروریست, تروریسم, ترکیه,

به گفته رسانه های ترکیه، یک بمب گذار انتحاری به ساختمان سفارت ایران در آنکارا رفته است. به گزارش روزنامه Sözcü، خیابانی که ساختمان سفارت ایران در ترکیه در آن واقع شده است بسته شده است، اقدامات امنیتی شدیدی در محل حاکم فرما است. سفیر از ساختمان خارج شده است.


سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، بعد از دریافت هشدار بمب‌گذاری، تخلیه شد.

به گفته نیروهای امنیتی آنکارا ، بعد از دریافت پیامی مبنی بر احتمال حمله یک بمب‌گذار انتحاری به سفارت ایران در آنکارا، این ساختمان تخلیه شده، سفیر ایران نیز به مکانی امن منتقل شده و خیابان‌های منتهی به سفارتخانه نیز مسدود شده است.

لازم به ذکر است که مقامات کشورمان بخش اخبار مربوط به تخلیه سفارتخانه و یا خروج سفیر را تکذیب میکنند .

بر این اساس، پلیس ترکیه بعد از دریافت گزارش درباره ورود یک بمب‌گذار انتحاری به سفارت ایران، خیابان تهران در کنار این ساختمان را مسدود کرده و در حال تفتیش سفارتخانه است.

گفتنی است که پس از انتشار این خبر ، نیروهای امنیتی آنکارا منطقه را محاصره کرده و در حال تفتیش ماشین های پارک شده در نزدیکی سفارت هستند .
گفتنی است تاکنون اطلاعات تکمیلی به دست نرسیده است .

در همین زمینه، محمد ابراهیم طاهریان فرد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما در آنکارا گفت: «هم‌اکنون روال عادی در سفارت کشورمان در آنکارا برقرار است و همه کارکنان سفارت مشغول امور جاری سفارت هستند.»

لازم به ذکر است که طی سال جاری چندین موارد بمب گذاری درترکیه نیز گزارش شده بود که مسئولیت این بمب گذاری ها را گروه های تروریستی شبه نظامی و داعش قبول کرده بودند .

ارسال نظر

 
1