خبر فوری

 
 
افزایش امکان آزادی عافیه صدیقی شهروند پاکستانی
کد خبر :1202210666

21:18 1397/11/06


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, طالبان, عافیه صدیقی,

طالبان افغانستان با درخواست از مقامات خود خواستار صحبت با مقامات آمریکایی درخصوص آزادی عافیه صدیقی شدند.


 

به گزارش راز نیوز، طالبان افغانستان با درخواست از مقامات خود خواستار صحبت با مقامات آمریکایی درخصوص آزادی عافیه صدیقی که هم اکنون در زندان آمریکایی در افغانستان زندانی است ، شدند. قابل ذکر است که این درخواست می تواند احتمال آزادی عافیه صدیقی شهروند پاکستانی از زندان آمریکا در افغانستان را افزایش دهد .

 

لازم به ذکر است که دکتر عافیه صدیقی در سال 2008 به اتهام کشف شدن مواد شیمیایی و نوشته هایی مبنی بر چگونگی نابودی نیویورک ، توسط پلیس افغانستان دستگیر شده بود.

براساس گفته های مقامات ، با مطرح کردن سوال پلیس در رابطه با مواد شیمایی و این نوع نوشته ها، دکتر عافیه صدیقی با به دست گرفتن اسلحه به سوی نظامیان پلیس تیراندازی کرد. این درحالی است که دراثر تیراندازی وی هیچ یک از نظامیان آمریکایی و افغان آسیبی ندیدند.

این درحالی است که وکلای دکتر عافیه صدیقی در رابطه با تیراندازی وی گفته اند که او به دلیل نامساعد بودن شرایطش دست به اسلحه شده بود. وکلا ابراز داشتند که این اقدام صدیقی، اقدام تروریستی نبوده است.

دادگاه آمریکایی در افغانستان، دکتر عافیه صدیقی را علاوه بر تیراندازی به سوی نظامیان به اتهام 7 مورد دیگر، وی را به عنوان مجرم معرفی کرده بود.

ناگفته نماند که دولت پاکستان در دفعات متعدد در گفت وگو هایی خواستار پیشبرد این موضوع به جلو و آزادی این شخصیت خود از مقامات آمریکایی شده است .

ارسال نظر

 
1