خبر فوری

 
 
افزایش اختلاف میان عربستان و قطر/تصمیم عربستان برای تبدیل کردن قطر به یک جزیره
کد خبر :1770014749

21:19 1397/06/10


برچسب ها : امارات متحده عربی, بحرین, عربستان سعودی, قطر, مصر,

پس از افزایش اختلافات میان عربستان سعودی و قطر،مقامات عربستان از تصمیم خود مبنی بر تبدیل کردن قطر به یک جزیره با هزینه های هنگفت سخن میگویند.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از روزنامه خلیج تایمز پس از افزایش اختلافات میان عربستان سعودی و قطر،مقامات عربستان از تصمیم خود مبنی بر تبدیل کردن قطر به یک جزیره با هزینه های هنگفت سخن میگویند.

سعود القحطانی معاون ارشد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در حساب توئیتری خود نوشته است:"من بی صبرانه منتظر انتشار جزئیات اجرای پروژه جزیره سلوی میباشم که یک طرح بزرگ تاریخی میباشد که جغرافیای منطقه را تغییر خواهد داد"

پیش از این نیز در ماه آوریل خبرگزاری تحت حمایت دولت عربستان سبق نیوز در گزارش خود از حفاری کانال به طول 60 کیلومتر و با عرض 20 متر در مرز این کشور با قطر  خبر داده بود.

طبق این گزارش هزینه این پروژه 2080 میلیون ریال معادل 750 میلیون دلار خواهد بود و بخشی از این پروژه به فضای نگهداری زباله های هسته ای اختصاص داده خواهد شد.

روزنامه مکه متعلق به عربستان سعودی نیز در این رابطه نوشته بود که برای تحویل پروژه به پیمانکار،از 5 شرکت بزرگ در این زمینه برای ارائه قیمت پیشنهادی خود دعوت به عمل آمده است و شرکت برنده این مناقصه در ماه سپتامبر اعلام خواهد گردید.

از طرفی مقامات امنیتی عربستان تاکنون هیچ سخن و تبصره ای در این باره ارائه نداده اند و هیچ کدام از مقامات قطر نیز به این خبر واکنش نشان نداده اند.

کشورهای عربستان سعودی،امارات متحده عربی،بحرین و مصر در سال 2017 به بهانه واهی حمایت قطر از تروریست ها و برقراری روابط نزدیک با ایران،روابط تجاری و سیاسی خود با قطر را به طور کامل قطع کردند و شهروندان قطری را نیز از کشورهای خود اخراج کردند.

در این بین کشورهای آمریکا و کویت سعی در ایفای نقش و میانجیگری بین قطر و مخالفانش برای برقراری صلح را دارند که تاکنون ناموفق بوده اند.

ارسال نظر

 
1