خبر فوری

 
 
افزایش 51 درصدی حملات تروریستی در پاکستان با روی کار آمدن طالبان در افغانستان
کد خبر :363022758

17:10 1401/07/28


برچسب ها : اسلام آباد, افغانستان, اندیشکده, پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, حملات تروریستی, حوادث تروریستی, خطر تروریستی, داعش, طالبان افغانستان, موسسه مطالعات استراتژیک اسلام آباد,

اندیشکده مطالعات صلح پاکستان در اسلام آباد (پپس) در گزارشی گفته است که پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، حملات تروریستی در پاکستان افزایش 51 درصدی داشته است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| اندیشکده مطالعات صلح پاکستان در اسلام آباد (پپس)  در گزارشی گفته است که پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، حملات تروریستی در پاکستان افزایش 51 درصدی داشته است.

در این گزارش گفته شد که در یک سال گذشته افزایش 51 درصدی حملات تروریستی در خاک پاکستان ثبت شده است. براساس آمار منتشر شده: از 15 اوت 2021 میلادی-24 مرداد 1400 تا 14 اوت 2022 میلادی- 23 مرداد 1401، 250 حمله صورت گرفت که منجر به کشته شدن 433 نفر و زخمی شدن 719 تن شد.

براساس اعداد و ارقام اعلام شده: از اوت 2020 میلادی تا 14 اوت 2021، 165 حملات تروریستی صورت گرفت که درپی آن 294 نفر کشته شده و 598 تن زخمی شدند. به گفته اندیشکده، بلاتکلیفی امنیتی در پاکستان پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان نشان می دهد که پاکستان ممکن است در آینده با یک حمله گسترده تروریستی دیگر روبرو شود.

در این گزارش با اشاره به گزارش سازمان ملل متحد گفته شد که دولت طالبان افغانستان برای محدود کردن فعالیت های تروریستی فرا مرزی از خاک افغانستان، اقدامات موثری انجام نمی دهد.

در گزارش سازمان ملل متحد آمده است که گروه های تروریستی خارجی در افغانستان از پیروزی طالبان برای ترویج تبلیغات خود در آسیای مرکزی و جنوبی و در سطح جهان استفاده می کنند. عمده ترین سازمان های تروریستی در حال ظهور در افغانستان عبارتند از القاعده، جنبش اسلامی ازبکستان IMU، حنبش اسلامی ترکستان شرقیETIM، تحریک طالبان پاکستانTTP و داعش خراسان؛

از طرفی طالبان افغانستان با داعش تنها در خراسان درگیری و علیه آن عملیات انجام داد و علت آن نیز این بود که این گروه دولت طالبان را به چالش کشیده بود. علاوه بر آن در ماه های اخیر پس از بازگشت عناصر تروریستی تحریک طالبان پاکستان به ایالت خیبر پختون خوا، رعب و وحشتی میان ساکنان این منطقه ایجاد کرده است.  

ارسال نظر

 
1