خبر فوری

 
 
افزایش 45 درصدی بودجه نظامی پاکستان
کد خبر :948584829

16:37 1397/11/21


برچسب ها : ارتش, بودجه, پاکستان, هند,

باوجود آنکه پاکستان در آخرین بودجه نظامی خود مبلغ هزار و صد میلیارد دلار را اختصاص داده بود، وزارت خزانه داری این کشور از هزینه شدن مبلغ هزار و ششصد و هفتاد و شش میلیارد دلار تاکنون توسط ارتش این کشور خبر داده است.


 

به گزارش راز نیوز، باوجود آنکه پاکستان در آخرین بودجه نظامی خود مبلغ هزار و صد میلیارد دلار را اختصاص داده بود، وزارت خزانه داری این کشور از هزینه شدن مبلغ هزار و ششصد و هفتاد و شش میلیارد دلار تاکنون خبر داده است. از طرفی نیز دولت فدرال این کشور از افزایش بودجه دفاعی در سال آینده مالی خبر داده است.

وضعیت اقتصادی پاکستان پس از روی کار آمدن دولت جدید حزب تحریک انصاف PTI با بحران شدیدی روبرو است. این امر موجب اعلام و تعیین بودجه برای کشور به طور مجدد توسط اسد عمر و کمک های مالی کشورهای دوست پاکستان برای برقراری توازن در بازپرداخت وام های خارجی شده است. نخست وزیر پاکستان عمران خان در ابتدای سخنان خود از ساده زیستی و کاهش هزینه ها سخن می گوید، اما این درحالی است که وزارت خزانه داری پاکستان پس از بررسی های لازمه اعلام داشت که وزارت دفاع در سال مالی جاری 45% درصد بیش از بودجه تعیین شده استفاده کرده است.
به گفته معاون وزیر دارایی پاکستان، در آمد کل این کشور 5500 میلیارد دلار است. وی در اشاره به این موضوع ابراز داشت که سهم ایالت ها از این درآمد 2هزار و 581 میلیارد، وزارت دفاع 1 هزار و 676 میلیارد و برای بازپرداخت قرض های خارجی 1 هزار و 842 میلیارد دلار ، به طور مجموع 6 هزار 100 میلیون دلار است . برای پرداخت حقوق کارکنان دولتی، پروژه های توسعه و دیگر هزینه ها پاکستان به طور مداوم در حال دریافت وام های خارجی است.

روز گذشته در پی برپایی اجلاس کابینه دولت فدرال بر امور ذکر شده بحث و تبادل نظر صورت گرفت. پس از این اجلاس، وزیر رسانه پاکستان طی مصاحبه مطبوعاتی درعوض کاهش بودجه دفاعی از افزایش آن خبر داده و گفت : از گذشته نیز بودجه دفاعی پاکستان نسبت به دیگر کشورهای همسایه کم بوده است و باید آنرا افزایش داد.

ارتشبد بازنشته نیروی هوایی پاکستان شهزاد چودهری از عدم کاهش بودجه توسعه خبر داد و ابراز داشت که هرساله درحالی که بودجه هزار میلیارد دلاری برای این زمینه تعیین می شود، تنها پانصد تا ششصد میلیارد دلار از آن هزینه می شود. در بودجه جدید نیز چنین خواهد شد. وی طی اشاره به درخواست پانصد میلیارد دلاری ارتش گفت : این تنها برای سال جاری بوده و آن نیز به منظور خدمات نیروهای ارتش برای برگزاری انتخابات و عملیات های آن در مناطق قبایلی بوده است. درخواست چنین بودجه افزایشی مداوم نیست.

ارتشبد باز نشسته شهزاد چودهری اعلام داشت ، پاکستان در گذشته تنها یک پنجم بودجه دفاعی هند را هزینه می کرد، اما در حال حاضر هند با افزایش 12.5% درصدی بودجه دفاعی خود موجب افزایش اختلاف بودجه های دفاعی دو طرف شده است. به این ترتیب کشور پاکستان نیز نمی تواند از بودجه دفاعی خود غافل بماند.

ارسال نظر

 
1