خبر فوری

 
 
افراط گرایی و تبلیغ تفکر تکفیری در ارتش پاکستان عامل شهادت نور حسین ها
کد خبر :245318975

16:58 1399/05/16


برچسب ها : ارتش پاکستان, ترور شیعه, سپاه مرزی, شیعه,

منابع پاکستان از شهادت نور حسین سرباز شیعه مذهب نیروی سپاه مرزی FC ارتش پاکستان در استان مهمند توسط همکاران سنی مذهب او خبر داده و گفتند: وی به ضرب گلوله همکارش از پشت زخمی و سپس شهید شده است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| منابع پاکستان از شهادت نور حسین سرباز نیروی سپاه مرزی FC ارتش پاکستان در استان مهمند توسط همکاران سنی مذهب او خبر داده و گفتند: نور حسین از اهالی روستای بغدی از کرم بوده و پدر او احمد حسین استوار بازنشسته نیروی اف سی است. نور حسین حوالی ساعت 1 ظهر پس از پایان زمان خدمتش درحال بازگشت به منزل بود که افسر همکار گلوله ای به سوی وی از پشت سر شلیک کرد که به شانه چپ او برخورد و پس از شکافتن سینه، از سمت جلو خارج شد. پس از این حادثه وی در حالت زخمی به بیمارستان منتقل شد اما به دلیل شدت جراحت وارده، تاب توان نیاورده و به درجه شهادت نائل گشت. هرچند نیروی سپاه مرزی خواست تا این حادثه را خودکشی جلوه دهد، اما شواهد برخلاف گفته های آنان است. با دستگیری هشت نظامی، روند تحقیقات علت قتل و شناسایی مجرم در دست بررسی است.

براساس اظهارات خانواده مقتول، نور حسین از آلمان بازگشته و عضو اف سی شد، اما به دلیل تعصب مذهبی جان خود را از دست داد. وی هر موقع با همکاران سنی مذهب خود بحث می کرد.

هرچند ارتش پاکستان نهادی برای تضمین بخشیدن صلح و ثبات در کشور است، اما ژنرال ضیاء الحق با تشکیل سیستمی تنها راه ورود علمای دیوبند به این نهاد را باز گذاشت. هرچند عضویت این علما در ارتش پاکستان موجب تقویت روحیه جهاد شد، اما در کنار آن این افراد در کاشت بذر تکفیری و تفکر گروه تروریستی سپاه صحابه نیز نقش بسزایی داشتند. به این دلیل که اف سی نیز بخشی از ارتش پاکستان است، بروز چنین حوادثی بسیار شاذ و نادر است، اما بررسی چنین حوادثی و افشای اطلاعات در مورد مجرمان، غیر ممکن است.

نیروی سپاه مرزی FC از قبایل قبیله ای تشکیل شده و تعداد زیادی از پرسنل شیعه از ولسوالی های بداخیل و اورکزئی از جمله قبایل طوری و بنگش در ولسوالی کرم وارد این سازمان شده و درحال خدمت در سراسر پاکستان هستند. برای این افراد شیعه سخنران شیعه نیز در ماه محرم (با هزینه های شخصی شان) فراهم می کنند. در هر جایی از باجور تا وزیرستان که نظامیان شیعه وجود دارند، حسینیه ساخته شده است. اما با استخدام علمای افراط گرا، گه گاهی چنین حوادث ناگواری رخ می دهند. نظامیان افراط گرای دیوبند در حملات به مدرسه ارتش، جی اچ کیو، زندان دی آی خان و حملات علیه پرویز مشرف فرمانده سابق ارتش پاکستان نقش دارند.

از الیاس کشمیری از لشکر جنگوی گرفته تا عدنان رشید از طالبان، این فهرست آنقدر طولانی است که به سرلشکر ظهیر عباسی، سرتیپ معتصم بالله و سرتیپ علی خان می رسد که با تصرف ارتش پاکستان سعی داشتند تا سیستم خلافت اسلامی را نافذ کنند که به همراه برنامه هایشان دستگیر شدند، از طرفی شاهد عزیز ژنرال بازنشسته ارتش پاکستان که به عضویت داعش درآمده بود، مدتی است خبرهای هلاکت او درحال گردش هستند.

ژنرال راحیل شریف در دوران ژنرال کیانی برای کنترل وضعیت رو به وخامت ارتش برنامه ای با عنوان ضد افراط گرایی را ترتیب داده و تبلیغ در ارتش را به صورت کامل ممنوع اعلام کرده بود اما ظاهرا این سیاست اخیرا کنار گذاشته شده است.

درصورت عدم اتخاذ سیاستی مبنی بر احترام به عقاید دیگر ادیان و مذاهب در کشور پاکستان، روند ترور افراد شیعه همچون نور حسین به دست همکارش، سلمان تاثیر توسط محافظش و شهباز بتی وزیر فدرال توسط عناصر تروریستی در خیابان ادامه خواهد داشت و همچنین باید آماده وقایع جانسوزی چون حادثه مدرسه ارتش نیز باشیم. در غیر این صورت همچنان روند قتل متهمان در دادگاه نیز ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1