خبر فوری

 
افتخار علی ملک: خواستار دسترسی آزادانه محصولات پاکستانی با مالیات صفر درصد به بازار آمریکا هستیم
کد خبر :1045016587

18:42 1401/11/23


برچسب ها : افتخار علی ملک, اقتصاد, پاکستان و آمریکا, تجارت دوطرفه, تروریسم, جو بایدن, دولت آمریکا, روابط دوجانبه, شورای تجارت پاکستان و آمریکا,

افتخار علی ملک موسس شورای تجارت پاکستان-آمریکا و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سارک طی گفتگو با هیئت صادرکنندگان به رهبری مسلم خان بونیری از جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواست تا برای ثبات اقتصاد پاکستان دسترسی آزادانه محصولات پاکستانی به بازارهای آمریکا را به مدت یک دهه با مالیات صفر درصد، فراهم کند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| افتخار علی ملک موسس شورای تجارت پاکستان-آمریکا و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع سارک طی گفتگو با هیئت صادرکنندگان به رهبری مسلم خان بونیری از جوبایدن رئیس جمهور ایالات متحده خواست تا دسترسی رایگان با امتیاز را برای محصولات پاکستان به بازار آمریکا فراهم کند تا اقتصاد ضعیف پاکستان را که در جنگ علیه تروریسم متحمل خسارات سنگین جبران ناپذیر شده است، تثبیت شود.

وی پاکستان را از متحدان خط مقدم در زمینه خاتمه غده تروریسم برشمرد و گفت: پاکستان در این جنگ بیش از 90 هزار قربانی داده، متحمل خسارات اقتصادی میلیاردی شده و بسیاری از زیرساخت های آن نابود شده است. اقتصاد پاکستان تاکنون نتوانسته از خسارات بزرگ اقتصادی ناشی از جنگ با تروریسم خارج شود.

وی افزود: کل جهان به همراه آمریکا و غرب در جملات صریح به نقش پاکستان در جنگ با تروریسم و قربانیان نیروهای مسلح این کشور در این زمینه اعتراف کرده است. صادرات پاکستان از دو دهه گذشته به دلیل بی ثباتی در منطقه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است که باعث وارد آمدن خسارت بزرگ به اقتصاد ملی شده و همچنین تراز پرداخت بدهی های خارجی را تحت تاثیر قرار داده است. او در ادامه اظهاراتش بسیاری از منافع دو کشور پاکستان و آمریکا را مشترک عنوان کرد و خاطر نشان ساخت که زیرا همکاری پاکستان-آمریکا یک عنصر بزرگ برای ثبات در آُسیای جنوبی می باشد.

افتخار علی ملک اظهار داشت: بحران مالی کنونی، خسارات سنگین در نتیجه کووید19، سیل های ویرانگر و جنگ روسیه-اوکراین به شدت بر هر بخش زندگی تاثیر گذاشته است، بنابراین ایالات متحده باید برای ثبات اقتصاد پاکستان دسترسی آزادانه به بازارهای آمریکا را به مدت یک دهه با مالیات صفر درصد، فراهم کند.

وی تصریح داشت که پاکستان به کمک نیازی ندارد و تنها تجارت برای این کشور حائز اهمیت می باشد. او ابراز امیدواری کرد که دولت بایدن به منظور فراهم کردن ثبات اقتصادی برای اقتصاد پاکستان به طور فوری دسترسی آزاد به بازار آمریکا را مورد بررسی قرار خواهد داد.

ارسال نظر

 
1