خبر فوری

 
 
افتتاح کارخانه هلیکوپتر سازی در هند، اقدامی جدید در راستای خود انحصاری
کد خبر :712553076

10:39 1401/11/18


برچسب ها : تولیدات دفاعی, مراسم افتتاحیه, نارندرا مودی, نخست وزیر هند, هلیکوپتر, هند, هندوستان,

نارندرا مودی نخست وزیر هند روز دوشنبه 17 بهمن (6 فوریه) بزرگترین کارخانه در هند جهت ساخت هلیکوپتر را در شهر تماکورو ایالت کرناتک (ملقب به پایتخت سرمایه فناوری IT) افتتاح کرد


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| نارندرا مودی نخست وزیر هند روز دوشنبه 17 بهمن (6 فوریه) بزرگترین کارخانه در هند جهت ساخت هلیکوپتر را در شهر تماکورو ایالت کرناتک (ملقب به پایتخت سرمایه فناوری IT) افتتاح کرد که گفته می شود قرار است این کارخانه در سال دست کم 1000 هلیکوپتر آماده کند.

نخست وزیر هند طی سخنرانی در مراسم افتتاحیه این کارخانه، با بیان اینکه افتتاح این کارخانه باعث شد تا یکی از وعده های دولت عملی شود و وابستگی نیاز های دفاعی به خارج کمتر شود، گفت: من خوشحال هستم که صدها نوع سلاح مختلف و سیستم دفاعی از جمله تفنگ های پیشرفته، تانک، جت های جنگنده، هلیکوپتر ها و هواپیماهای ترابری اکنون در هند تولید می شوند.

وی با اشاره به بخش هوافضا اظهار داشت که سرمایه گذاری انجام شده در این بخش در 9-8 سال گذشته پنج برابر سرمایه گذاری انجام شده در 15 سال گذشته از سال 2014 میلادی، است . تسلیحات ساخت هند نه تنها به نیروهای مسلح هند عرضه می شود، بلکه صادرات دفاعی نیز نسبت به سال های قبل از 2014 میلادی چندین برابر افزایش یافته است.

طبق گزارش، بزرگترین کارخانه ساخت هلیکوپتر آسیا احتمالا در ابتدا هلیکوپتر های سبک ساخت هند را تولید خواهد کرد و سپس در مراحل بعدی به سطح تولید انواع دیگر هلیکوپتر ها ارتقاء خواهد یافت.

 

 

شایان ذکر است این کارخانه تنها یک ماه پس از رونمایی هند از هلیکوپتر های تهاجمی ساخت داخل ، افتتاح شده است. این هلیکوپتر ها به منظور استفاده در بلندی های هیمالیا ساخته شده اند.

هند یکی از کشورهای صادر کننده تولیدات دفاعی در جهان است، این کشور باوجود افزایش تولیدات دفاعی بومی، همچنان برای سلاح وابسته به روسیه است که یکی از بزرگترین و قدیمی ترین تامین کننده های سلاح برای هند می باشد.

پیش از این در سپتامبر 2022 میلادی، هند از جنگنده های ساخت داخل رونمایی کرده بود. در گزارش آمده است که هند پس از آزمایش موشک بالستیک از زیردریایی حامل قدرت اتمی، تنها کشوری از 6 قدرت هسته ای است که قابلیت های هسته ای زمینی، دریایی و هوایی را داراست.

ارسال نظر

 
1