خبر فوری

 
افتتاح مؤسسه تخصصی درمانی قلب و عروق شیخ محمد بن زاید در کویته
کد خبر :1350483020

16:04 1401/09/05


برچسب ها : حمد عبید الزعابی, ژنرال قمر جاوید باجوا, سفیر امارات متحده عربی, شیخ محمد بن زاید آل نهیان, فرمانده ارتش پاکستان, فرمانده ستاد ارتش پاکستان, کویته,

مؤسسه تخصصی درمانی قلب و عروق شیخ محمد بن زاید آل نهیان که با پشتیبانی مالی امارات متحده عربی در کویته تأسیس شده است روز گذشته با حضور سفیر این کشور و فرمانده ارتش پاکستان به بهره‌برداری رسید.


کویته: به گزارش راز نیوز| مؤسسه تخصصی درمانی قلب و عروق شیخ محمد بن زاید آل نهیان که با پشتیبانی مالی امارات متحده عربی در کویته تأسیس شده است روز گذشته با حضور سفیر این کشور و فرمانده ارتش پاکستان به بهره‌برداری رسید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طی مراسمی رسمی در کویته مرکز ایالت بلوچستان که با حضور حماد عبید الزعابی سفیر امارات در اسلام آباد، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان، عبدالله خلیفه الغفیلی مدیر برنامه کمک امارات متحده عربی به پاکستان، میر جان جمالی فرماندار ایالت بلوچستان و دیگر مقامات عالی رتبه دولتی و نظامی محلی برگزار گردید مؤسسه تخصصی درمانی قلب و عروق شیخ محمد بن زاید آل نهیان افتتاح گردید.

در ابتدای این مراسم گزارشی از مراحل مختلف این پروژه و دیگر طرح‌های بشردوستانه امارات متحده عربی که از سه سال گذشته در سطح ایالت بلوچستان در حال اجرا هستند ارائه گردید.

پس از آن ژنرال قمر جاوید باجوا، حماد عبید الزعابی و عبدالله خلیفه الغفیلی از سنگ بنیاد این مؤسسه درمانی رونمایی کردند.

مدیر این طرح طی سخنانی در این خصوص اظهار داشت: انجام این‌گونه اقدامات به پیشرفت همه‌جانبه جامعه و شخص، تقویت بخش بهداشت و درمان پاکستان و افزایش توانمندی این بخش در ارائه بهترین خدمات درمانی به شهروندان کمک می‌کند.

وی افزود: ما از طریق این اقدامات، پروژه‌های مختلف بهداشتی درمانی را اجرا و تکمیل کرده‌ایم که شعبه‌های مختلفی از آن در اقصی نقاط پاکستان در قالب بیمارستان‌های مختلف، درمانگاه، مراکز درمانی، ایجاد مراکز آموزش پرستاری، تجهیزات پزشکی و مراقبت به اجرا درآمده است.

این مؤسسه به عنوان یک مرکز مرجع برای کلیه ساکنان ایالت‌های هم‌جوار بلوچستان، مناطق و شهرستان‌ها برای تشخیص و درمان بیماری‌ها، تشخیص امراض قلب و سرطان برای بیمارستان‌ها و کلینیک‌های منطقه به ارائه خدمت خواهد پرداخت.

از این مؤسسه درمانی 12 میلیون شهروند ایالت بلوچستان استفاده خواهند نمود، شمار بیماران قلبی در ایالت بلوچستان 70 هزار و 900 نفر تخمین زده شده است که سالانه 1064 نفر از آنان به دلیل عدم درمان طعمه مرگ می‌شوند. این مؤسسه درمانی قابلیت ارائه خدمات به بیش از 500 مریض به صورت روزانه و 182 هزار نفر به صورت سالانه را داراست.

علاوه بر 350 نفر پرستار و کادر تخصصی 136 پزشک و متخصص قلب و عروق نیز در این مؤسسه درمانی به ارائه خدمت به مردم بلوچستان خواهند پرداخت.

این مؤسسه درمانی دارای 17 ساختمان مجزا است که در زمینه‌های مختلف درمانی و تشخیصی فعالیت خواهند داشت، ساختمان مرکزی این مؤسسه درمانی شامل بخش‌های سرپایی، کلینیک‌های تخصصی، بخش‌های اورژانس، بخش‌های دندان‌پزشکی، اتاق‌های کاتتریزاسیون قلب، بخش‌های مراقبت‌های ویژه و سوئیت‌های بستری با ظرفیت 120 تخت است.

علاوه بر این یک بخش دیالیز با ظرفیت 18 تخت، یک داروخانه و هشت آزمایشگاه تخصصی برای معاینه بالینی، پرتوهای هسته‌ای، بیوشیمی، هماتولوژی، ایمونولوژی، باکتریولوژی، تولید بیولوژی مولکولی و دو آزمایشگاه دیگر برای کاتتریزاسیون قلب وجود دارد.

این مؤسسه  همچنین شامل یک بخش زیست پزشکی است که تحقیقات بالینی و مطالعات علمی را در مورد بیماری‌های قلبی عروقی با استفاده از فناوری‌های پیشرفته انجام می‌دهد.

همچنین علاوه بر ساختمان‌های اداری مستقل شامل اسکان پزشکان، پرستاران و مدیران و مسجد، ساختمان مدیریت مؤسسه، باشگاه پزشکان و کارمندان، ایستگاه‌های مدیریت انرژی، مراکز جمع آوری پزشکی از دیگر بخش‌های این مؤسسه می‌باشد.

از دیگر بخش‌های این مؤسسه می‌توان به بخش نگهداری زباله‌های خطرناک، سکوی هلیکوپتر برای آمبولانس‌های هوایی، ایستگاه آتش نشانی، برج‌های مراقبت، باغ‌ها، بازار و پارکینگ‌ها اشاره کرد.

ارسال نظر

 
1