خبر فوری

 
اف ای تی اف: پاکستان تمامی دستورالعمل‌های ابلاغی را اجرا نموده است
کد خبر :643085057

15:10 1401/03/28


برچسب ها : FATF, آژانس تحقیقات فدرال, پاکستان و گروه ویژه اقدام مالی, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, قوانین مبارزه با پولشویی, گروه ویژه اقدام مالی, مبارزه با تامین مالی تروریسم, نیروهای امنیتی پاکستان,

سازمان اف ای تی اف با اعلام اجرای تمامی مفاد دستورالعمل‌های ابلاغی به پاکستان توسط نهادهای این کشور عنوان داشت: فعلاً نام پاکستان از فهرست خاکستری خارج نخواهد داشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سازمان اف ای تی اف با اعلام اجرای تمامی مفاد دستورالعمل‌های ابلاغی به پاکستان توسط نهادهای این کشور عنوان داشت: فعلاً نام پاکستان از فهرست خاکستری خارج نخواهد داشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF در بیانیه‌ای اعلام داشت: پاکستان تمامی مفاد دستورالعمل‌های ابلاغی این سازمان را به صورت کامل اجرا نموده است، اما خروج پاکستان از فهرست خاکستری اف ای تی اف مشروط به بازدید هیئت ویژه از پاکستان برای بررسی میدانی اقدامات عملی در زمینه مفاد اعلامی به این کشور خواهد بود.

در بیانیه صادر شده از سوی گروه ویژه اقدام مالی آمده است: پاکستان تمامی 34 ماده دستورالعمل ابلاغی را به اجرا درآورده است، این کشور عملکرد خوبی در تشکیل پرونده قضایی و تحقیقات علیه تمامی افراد و گروه‌هایی که از سوی سازمان ملل متحد تروریست خوانده شده‌اند داشته است، پاکستان علاوه بر این در زمینه مقابله با پول‌شویی و تأمین مالی گروه‌های تروریستی نیز موفقیت‌های خوبی داشته است.

طبق این بیانیه پاکستان در ژوئن 2018 میلادی نسبت به همکاری در تمامی سطوح با گروه آسیا و اقیانوسیه اف ای تی اف متعهد شد و آمادگی خود برای مقابله با تمامی نواقص موجود در زمینه مقابله با پول‌شویی و پشتیبانی مالی گروه‌های تروریستی را نیز اعلام داشت.

این بیانیه در ادامه عنوان دارد پاکستان با پایبندی کامل به تعهدات خود عملکرد بسیار خوبی در امر پول‌شویی و پشتیبانی مالی از عناصر تروریستی را به نمایش گذاشت، اصلاحات لازم در این زمینه و اجرای کامل آن تداوم خواهد داشت و مقامات سیاسی این کشور نیز نسبت به بهبود شرایط در آینده و اجرای هرچه بهتر مفاد دستورالعمل‌های ابلاغی مصمم هستند.

در ادامه این بیانیه گفته شده است ضمن در نظر داشت شرایط به وجود آمده ناشی از ویروس کووید-19 یک هیئت اف ای تی اف در سریع‌ترین زمان ممکن به پاکستان سفر کرده و به صورت میدانی به بازدید و بررسی اقدامات صورت گرفته در عرصه عملی خواهند پرداخت.

 

ارسال نظر

 
1