خبر فوری

 
 
اعمال قانون منع آمد و رفت به مدت یک ماه در منطقه وزیرستان جنوبی پاکستان
کد خبر :1549383621

14:46 1398/03/07


برچسب ها : جنبش تحفظ پشتون, خیبر پختون خوا, نیروهای امنیتی پاکستان, وزیرستان جنوبی,

با توجه به تشویش اوضاع امنیتی در منطقه وزیرستان جنوبی و افزایش تنش ها میان اعضای جنبش حفاظت از پشتون(PTM) و نیروهای امینتی ارتش پاکستان، وضعیت حکومت نظامی در این منطقه اعمال گردیده است.


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز از منطقه وزیرستان جنوبی، مقامات محلی ایالت خیبر پختون خوا به منظور حفظ فضای امن و جلوگیری از هرگونه هرج و مرج، قانون منع آمد و شد را به مدت یک ماه در منطقه وزیرستان جنوبی اعمال نموده است.

بر اساس جزئیات منتشر شده، با توجه به تشویش اوضاع امنیتی در منطقه وزیرستان جنوبی و افزایش تنش ها میان اعضای جنبش حفاظت از پشتون(PTM) و نیروهای امنیتی ارتش پاکستان، به مدت یک وضعیت حکومت نظامی در این منطقه اعمال گردیده است.

بر اساس این قانون هرگونه تجمع، تظاهرات و راهپیمایی در این منطقه و نیز نمایش اسلحه، تیراندازی هوایی و عبور و مرور با سلاح گرم به مدت یک ماه ممنوع خواهد بود.

مقامات محلی همچنین اعلام نمودند تجمع بیش از 5 افراد و استفاده از شیشه دودی در خودروها در تمام منطقه وزیرستان جنوبی ممنوع است و با تمامی متخلفان این قانون برخورد خواهد شد.

گفتنی است پس از تیراندازی ارتش پاکستان به سوی شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز جنبش حفاظت از پشتون(PTM) چند تن از طرفداران این جنبش جان باختند و بسیاری دیگر نیز زخمی شدند، این در حالی است که خبرها حاکی از افزایش تعداد جان باختگان در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی می باشد.

رسانه های پاکستانی نیز برخلاف اخبار منتشر شده از سوی منابع آگاه، مدعی شده اند معترضان جنبش حفاظت از پشتون(PTM) مسلح بوده و پس از تیراندازی آنان به سوی ایست و بازرسی ارتش، نیروهای امنیتی نیز اقدام به واکنش علیه این تیراندازی نمودند.

لازم به ذکر است انتخابات منطقه ای در 16 حوزه انتخابی در تاریخ 11 تیرماه برگزار خواهد شد و نامزدان محلی این انتخابات معتقدند اعمال قانون منع رفت و آمد و ممنوعیت برگزاری تجمعات، تنها چند هفته پیش از انتخابات هیچگونه سنخیتی با نظام جمهوری و مردم سالاری ندارد.

ارسال نظر

 
1