خبر فوری

 
 
اعلام کمک مالی 300 میلیون دلاری بانک جهانی برای سیل زدگان پاکستان
کد خبر :364594748

16:18 1401/06/18


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, پاکستان و بانک جهانی, سفارت پاکستان, سفارتخانه, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در آمریکا, سیل, سیل زدگان, مسعود خان, واشنگتن, کمک مالی,

مارتین رایزر نایب رئیس بانک جهانی طی بازدید از سفارتخانه پاکستان در واشنگتن با مسعود خان سفیر پاکستان دیدار و از اختصاص بودجه 300 میلیون دلاری بانک جهانی برای سیل زدگان پاکستان خبر داد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز| مارتین رایزر نایب رئیس بانک جهانی طی بازدید از سفارتخانه پاکستان در واشنگتن با مسعود خان سفیر پاکستان دیدار کرد.

سفیر پاکستان گزارشی از ویرانی های بوجود آمده ناشی از سیل بی سابقه در پاکستان به نایب رئیس بانک جهانی ارائه و وی را از اقدامات صورت گرفته دولت پاکستان مطلع ساخت.

در این دیدار مسعود خان سفیر پاکستان به مقامات بانک جهانی گفت که کشوری مانند پاکستان کمتر از یک درصد در انتشار گازهای آلاینده ای که دمای جهانی را افزایش می دهند سهیم است، اما با این وجود پاکستان در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که با بحران خطرات تغییرات آب و هوایی مواجه هستند.

وی خاطر نشان ساخت که ویرانی های اخیر مجددا اهمیت تغییرات آب و هوایی را برجسته کرد. این سیل بی سابقه منجر به جان باختن بیش از 1350 نفر و زخمی شدن هزاران نفر شده است. این سیل به بیش از 6500 کیلومتر راه و 246 پل آسیب رسانده و بیش از 750 هزار راس دام نیز تلف شده اند.

نایب رئیس بانک جهانی در این نشست از اختصاص بودجه 300 میلیون دلاری برای امداد رسانی و کمک به سیل زدگان پاکستان از سوی بانک جهانی خبر داد.

شایان ذکر است پاکستان از دهه 1950 میلادی عضو بانک جهانی می باشد که طی 72 سال گذشته نزدیک به 4 میلیارد دلار کمک مالی دریافت کرده است.  

ارسال نظر

 
1