خبر فوری

 
 
اعلام سه روز عزا توسط ارتش آزادیبخش بلوچستان درپی جان باختن یکی از فرماندهان
کد خبر :1834922344

14:01 1400/01/25


برچسب ها : BLA, ارتش آزادی بخش بلوچ, شبه نظامیان بلوچ,

آزاد بلوچ سخنگوی ارتش آزادیبخش بلوچ BLA در بیانیه ای با اعلام خبر کشته شدن بلا مری ملقب به جلال مورخ 12 آوریل-23 فروردین، اظهار داشت که بلا مری از فرماندهان قدیمی و بسیار مهم سازمان تحت دسیسه ای در منطقه بامبور شهرستان کاهان به شهادت رسیده است.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| آزاد بلوچ سخنگوی ارتش آزادیبخش بلوچ BLA در بیانیه ای با اعلام خبر کشته شدن بلا مری ملقب به جلال مورخ 12 آوریل-23 فروردین، اظهار داشت که بلا مری از فرماندهان قدیمی و بسیار مهم سازمان تحت دسیسه ای در منطقه بامبور شهرستان کاهان به شهادت رسیده است. سازمان علاوه بر اعلام سه روز عزا، نشان "سگار بلوچ" را به این شهید می دهد. این مهم ترین درجه نظامی سازمان بی ال ای است که پیش از این تنها به شهید امیر بخش لانگو و شهید ماما مهندو مری ارائه شده است.

سخنگوی سازمان آزادی طلب مسلح بلوچ در ادامه اظهار داشت: شهید بلا مری از چند جنگجوهای مسلح بلوچی بود که در یورش و خشونت های ارتش در سال 1970 میلادی بخشی از مقاومت ملی بلوچ بود، وی از 16 سالگی وارد این مسیر شد و 50 سال ادامه داد. شهید بلا مری پس از یورش و حملات نظامی ارتش پاکستان به بلوچستان در دهه 1970 میلادی، وی نیز از افرادی بود که در سال 1982 میلادی خسته از ظلم های پاکستان، به افغانستان هجرت کردند، وی با سکونت در قندهار خدمات فراوانی در صف اول جهت تشکیل مقاومت مسلح انجام داد. وی با تشکیل ارتش آزادیبخش بلوچ BLA در سال 1990 میلادی در کشور حضور یافت و از آن سال تاکنون در مناطق کوهستان، بولان و جبهه های مختلف خدمات انجام داد. خدمات او به ویژه در میدان های نبرد قابل ستایش بود، او از سال 2006 میلادی نتوانسته بود با اهل و اعیال خود ملاقات داشته باشد و 15 سال اخیر بدون وقفه در جبهه های مختلف حضور داشت.

ارسال نظر

 
1