خبر فوری

 
 
اعلام آمادگی هیئت طالبان برای دیدار با عمران خان
کد خبر :1421624222

21:58 1397/11/24


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, طالبان, مذاکرات,

طالبان افغانستان اعلام داشت که آماده دیدار با نخست وزیر پاکستان عمران خان است. دور بعدی مذاکرات طالبان افغانستان با آمریکا در تاریخ 18 فوریه مصادف با 29 بهمن ماه در اسلام آباد پاکستان انجام خواهد شد.


 

به گزارش راز نیوز به نقل از اردو پوینت، طالبان افغانستان اعلام داشت که آماده دیدار با نخست وزیر پاکستان عمران خان است. دور بعدی مذاکرات طالبان افغانستان با آمریکا در تاریخ 18 فوریه مصادف با 29 بهمن ماه در اسلام آباد پاکستان انجام خواهد شد. براساس جزئیات به دست آمده ، رسانه ها این موضوع را به عنوان پیشرفتی بزرگ در زمینه صلح افغانستان اعلام کرده اند. طالبان افغانستان در بیانیه ای ابراز داشته است که برای حل مشکلات افغانستان دور جدید مذاکرات در پایتخت پاکستان، اسلام آباد انجام خواهد شد.

طالبان افغانستان در بیانیه اعلام داشت که دور جدید مذاکرات با آمریکا در پایتخت پاکستان و در تاریخ 18 فوریه انجام خواهد شد. در این دور از مذاکرات هیئت های عالی رتبه آمریکا و طالبان افغانستان شرکت خواهند کرد. از طرفی احتمال شرکت پاکستان نیز در این دور از مذاکرات وجود دارد.

طالبان همچنین گفته است که به منظور موفقیت در مذاکرات، هیئت طالبان با نخست وزیر پاکستان عمران خان نیز ملاقات خصوصی خواهد داشت. گفته می شود که در رابطه با مهاجرین افغانستان و روابط پاکستان _ افغانستان با نخست وزیر عمران خان گفت‌وگو خواهد شد.

ناگفته نماند که پس از اعلام پایان جنگ افغانستان از سوی رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ، مذاکرات آمریکا با طالبان با جدیت تمام در حال برگزاری است. احتمال آنکه پس از مذاکرات، آمریکا قدرت افغانستان را به طالبان بسپارد نیز وجود دارد. در این رابطه بخش های مختلفی از مذاکرات میان دو طرف انجام شده ، در حالی که دور جدید مذاکرات در اسلام آباد پاکستان انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است که دیدار هیئت طالبان با نخست وزیر پاکستان عمران خان تنها یک روز پس از پایان سفر ولیعهد عربستان سعودی به این کشور انجام خواهد شد.

ارسال نظر

 
1