خبر فوری

 
 
اعلام آمادگی طالبان و دولت افغانستان برای آغاز نخستین دور از مذاکرات صلح
کد خبر :1568387124

14:13 1399/03/27


برچسب ها : دولت افغانستان, سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان, سخنگوی طالبان, سهیل شاهین, صدیق صدیقی, طالبان, قطر, مذاکرات صلح,

دولت افغانستان و طالبان برای برگزاری نخستین دور مذاکرات صلح در پایتخت قطر به توافق رسیدند. طبق اطلاعات بدست آمده پس از سال ها تنش میان دولت افغانستان و طالبان، هنوز هیچ تاریخی برای اولین مذاکرات صلح تعیین نشده است، اما پیش بینی می شود که مذاکرات صلح پس از آزادی 5000 زندانی طالبان توسط دولت افغانستان ممکن گردد.


کابل: به گزارش راز نیوز| دولت افغانستان و طالبان برای برگزاری  نخستین دور مذاکرات صلح در پایتخت قطر به توافق رسیدند.

طبق اطلاعات بدست آمده پس از سال ها تنش میان دولت افغانستان و طالبان، هنوز هیچ تاریخی برای اولین مذاکرات صلح  تعیین نشده است، اما پیش بینی می شود که مذاکرات صلح پس از آزادی 5000 زندانی طالبان توسط دولت افغانستان ممکن گردد.

سهیل شاهین سخنگوی طالبان افغانستان اعلام کرد که نخستین دور از مذاکرات صلح بین دولت افغانستان در دوحه تنها پس از گذشت یک هفته از آزادی ۵۰۰۰ زندانی طالبان توسط دولت افغانستان صورت میگیرد. 
وی گفت: دولت خواستار آغاز سریع مذاکرات صلح با طالبان می باشد، اما این مذاکرات به آزادی برخی زندانیان مهم طالبان بستگی دارد، در ضمن دولت افغانستان در پیشنهادی خواستار آزادی متقابل زندانیان خود شده است.
همچنین صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در صفحه توئیت خود اعلام کرد که دولت افغانستان و طالبان برای نخستین مذاکرات صلح در دوحه آماده هستند ، اما تاکنون برای محل این مذاکرات هیچ تصمیم گیری صورت نگرفته است.

ارسال نظر

 
1