خبر فوری

 
 
اعلام آمادگی دولت افغانستان برای آتش بس در عید سعید قربان
کد خبر :1621247481

16:13 1399/05/07


برچسب ها : اشرف غنی, دولت افغانستان, زلمی خلیل زاد, صلح افغانستان, طالبان افغانستان,

در آستانه فرارسیدن ایام عید سعید قربان شورای صلح ملی دولت افغانستان نسبت به برگزاری آتش بس اعلام آمادگی نشان داده است و ابراز امیدواری نشان داده است طالبان نیز با این تصمیم دولت افغانستان موافقت نماید.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| در آستانه فرارسیدن ایام عید سعید قربان شورای صلح ملی دولت افغانستان نسبت به برگزاری آتش بس اعلام آمادگی نشان داده است و ابراز امیدواری نشان داده است طالبان نیز با این تصمیم دولت افغانستان موافقت نماید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، فریدون خازون سخنگوی شورای آشتی ملی افغانستان با اعلام این خبر ابراز امیدواری نمود در جریان حضور زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در منطقه ضوابط مربوط به توافقنامه تبادل زندانیان اجرایی و مسائل پیرامون آن حل و فصل گردد.

این در حالی است که طبق گفته گفته طارق آرین سخنگوی وزارت کشور افغانستان میزان عملیات های نظامی طالبان علیه نیروهای امنیتی افغان تنها طی هفته جاری 34 درصد افزایش داشته است.

خلیل صفی تحلیلگر مسائل سیاسی افغانستان در این باره ابراز داشت: طالبان افغانستان از مواضع خود در زمینه آزادی اعضای خود از بند زندان های دولتی هیچگونه عقب نشینی نداشته است و همچنان بر آزادی تمامی 5 هزار زندانی خود تاکید دارد، اگر زلمی خلیل زاد مسائل مربوط به آزادی زندانیان را حل و فصل نماید، امکان برگزاری نخستین مرحله از مذاکرات بین الافغان بلافاصله پس از عید سعید قربان وجود دارد.

لازم به ذکر است زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان امروز در آغاز سفر دوره ای خود به 5 کشور منطقه خواهد رفت.

ارسال نظر

 
1