خبر فوری

 
 
اعلام آمادگی ایران برای کمک به تجهیز صنعت کشتارگاهی پاکستان
کد خبر :1752022524

14:42 1399/06/30


برچسب ها : ایران, بلوچستان, پاکستان, تجارت, سرکنسول ایران, کویته,

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان از آمادگی ایران برای کمک به تجهیز کشتارگاه‌های بهداشتی در این ایالت و همکاری با طرف پاکستانی برای تامین ماشین آلات این بخش خبر داد.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا | وزیران بهداشت، محیط زیست، توسعه دامپروری و لبنیات دولت ایالت بلوچستان روز شنبه در اقدامی مشترک با حضور در نمایندگی کشورمان با «حسن درویش وند» سرکنسول ایران در شهر کویته دیدار و طیف گسترده‌ای از همکاری‌های دو کشور از جمله مراوادات اقتصادی، بازرگانی و اجتماعی میان استان‌های هم مرز را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیران دولت ایالتی بلوچستان پاکستان با قدردانی از نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با پاکستان به عنوان کشور همسایه از جمله تحکیم روابط میان استان‌های سیستان و بلوچستان و بلوچستان پاکستان، بر لزوم توسعه مناسبات این ایالت با ایران و استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت، تغییرات اقلیمی، دامپروری و لبنیات تاکید کردند.

در این مذاکرات با توجه به اینکه ایالت بلوچستان پاکستان در حال ساخت کشتارگاه‌های بهداشتی می‌باشد و نیاز به ماشین آلات کشتارگاهی دارند مقرر شد برای تامین ماشین آلات کشتارگاهی از جمهوری اسلامی ایران اقدام شود.

هیات مقامات ایالتی پاکستان نسبت به کیفیت و قیمت محصولات ایرانی پرسش‌هایی را مطرح کردند که البته با توجه به رقابتی بودن محصولات مرگوب ایرانی قرار شد اطلاعات مورد نیاز در اختیار مقامات ایالت بلوچستان قرار بگیرد.

حسن درویش وند سرکنسول ایران در کویته گفت: توسعه با کشور همسایه پاکستان به ویژه تحکیم همکاری با ایالت بلوچستان در اولویت سیاست خارجی و نگاه مقامات جمهوری اسلامی جای دارد. 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با طرف پاکستانی برای تجهیز صنعت کشتارگاه‌های بهداشتی و تامین نیازهای این ایالت به ماشین آلات است.

همچنین با توجه به دستور اخیر نخست‌وزیر پاکستان در خصوص راه‌اندازی ۶ بازارچه مرزی با جمهوری اسلامی ایران مقرر شد تا دولت ایالتی برای دستیابی به این هدف اقدامات مرتبط با این ایالت را تسریع کند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش توسعه روابط تجاری بر کاهش فقر و بیکاری در استان‌های مرزی به اراده رهبران دو کشور در این رابطه اشاره کرد و افق روابط دو کشور دوست و برادر را درخشان و امیدوار کننده ارزیابی نمود. 

ارسال نظر

 
1