خبر فوری

 
اعلام آتش بس 20 روزه از سوی گروهک تروریستی حافظ گل بهادر در پی مذاکره با مقامات پاکستان
کد خبر :729267330

12:43 1400/07/10


برچسب ها : آتش بس, تحریک طالبان پاکستان, عمران خان, گروه های تروریستی, مذاکرات صلح, نخست وزیر پاکستان, وزیرستان شمالی,

پس از اظهارات نخست وزیر پاکستان مبنی بر رایزنی با برخی از گروهک های وابسته به تحریک طالبان پاکستان، گروهک حافظ گل بهادر از گروهک های تروریستی فعال در منطقه وزیرستان شمالی از آتش 20 روزه خبر داد.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| پس از اظهارات نخست وزیر پاکستان مبنی بر رایزنی با برخی از گروهک های وابسته به تحریک طالبان پاکستان، گروهک حافظ گل بهادر از گروهک های تروریستی فعال در منطقه وزیرستان شمالی از آتش 20 روزه خبر داد.

بر اساس جزیئات منتشر شده، منابع آگاه دولتی در این خصوص خبر دادند پس از مذاکرات دو هفته قبل نمایندگان دولتی و امنیتی پاکستان با گروه شورای مجاهدین در وزیرستان شمالی به سرکردگی حافظ گل بهادر این گروهک تروریستی آتش بس 20 روزه اعلام نموده است.

این گروهک تروریستی اعلام داشت: تصمیم ما برای پایان خصومت و درگیری ها نشان دهنده عزم جدی ما برای برقراری صلح در شهرستان قبایلی است.

طبق گفته منابع آگاه، علاوه بر حافظ بهادر دو تن از فرماندهان عضو شورای مجاهدین به نام صادق نور و صادق الله نیز با این تصمیم موافقت نموده اند.

این منابع افزودند در صورت پیشبرد روند مذاکرات، آتش بس 20 روزه گروه گل بهادر تمدید خواهد شد.

گفتنی است این بیانیه گروهک تروریستی مبنی بر اعلام آتش 20 روزه پس از اظهارات روز گذشته نخست وزیر پاکستان در گفتگو با شبکه ترکیه ای مبنی بر رایزنی در حال انجام نهادهای امنیتی با برخی گروهک های وابسته به تحریک طالبان پاکستان منتشر شده است.

لازم به ذکر است حافظ گل بهادر و گروهک تروریستی وی وابسته به تحریک طالبان پاکستان نیست. گل بهادر در ژوئن سال 2014 پس از آغاز عملیات پاکسازی ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی موسوم به عملیات ضرب عضب فعالیت های خود را متوقف نمود و یا احتمالا به افغانستان گریخت.

ارسال نظر

 
1