خبر فوری

 
 
اعطای استوارنامه کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، آذربایجان، تایلند و نیجریه
کد خبر :1617868610

16:38 1400/06/19


برچسب ها : آذربایجان, استوارنامه, پاکستان و تایلند, پاکستان و قرقیزستان, پاکستان و قزاقستان, پاکستان و نیجریه, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر آذربایجان, سفیر تایلند, سفیر قرقیزستان, سفیر قزاقستان, کمیساریای عالی نیجریه,

سفرای جدید کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، آذربایجان، تایلند و کمیساریای عالی نیجریه طی مراسمی استوارنامه های خود را تقدیم دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سفرای جدید کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، آذربایجان، تایلند و کمیساریای عالی نیجریه طی مراسمی استوارنامه های خود را تقدیم دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان کردند.

در این مراسم رئیس جمهور پاکستان خطاب به سفرا و کمیساریای عالی گفت: پاکستان تحت سیاست جدید (ژئو-اقتصادی) به دنبال ارتقاء همکاری با کشورهای دوست در زمینه های اقتصاد ، فرهنگ و گردشگری است همچنین ادغام اقتصاد منطقه ای به رشد و توسعه اقتصاد اجتماعی منطقه نیز کمک می کند.

وی افزود: پاکستان در راستای سیاست جدید خود به ارتقای همکاری های تجاری با کشورهای دوست اهمیت زیادی قائل است همچنین پاکستان با گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه های تجارت ، اقتصاد ، فرهنگ و گردشگری به دنبال روابط بیشتر و صلح و توسعه روابط منطقه ای است.

وی ادامه داد: پاکستان کشوری با موقعیت جغرافیایی اقتصادی منحصر به فرد است و کشورهای منطقه می توانند از فرصت های موجود در پاکستان در زمینه های حمل و نقل، تجارت به ویژه از ظرفیت تجارت ترانزیتی در پاکستان استفاده کنند.

دکتر عارف علوی بیان کرد: برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه با کشورهای دوست، لازم است جلسات سطح نهادی مانند رایزنی های سیاسی دو جانبه، کمیسیون های مشترک وزرا و بین دولتی به طور منظم برگزار شود.

رئیس جمهور در پایان از سطح فعلی همکاری های دوجانبه با کشورهای دوست ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوار است که سفیران معرفی شده نقش مؤثر خود را در تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با پاکستان ایفا کنند.

ارسال نظر

 
1