خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان خواستار گسترش روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی با انگلیس، کره جنوبی و مالاوی شد.

بر اساس جزئیات، کمیساریای عالی انگلیس و مالاوی همچنین سفیر کره جنوبی طی مراسمی در کاخ ریاست جمهوری اسلام آباد، استوارنامه خود را به دکتر عارف علوی اعطا نمودند و هر کدام بطور جداگانه با وی به گفتگو و رایزنی پرداختند.

دکتر عارف علوی در دیدار با جین ماریوت کمیساریای عالی انگلیس در پاکستان بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: پاکستان برای روابط دیرینه و تاریخی خود با انگلیس ارزش بسیاری قائل است.

وی ضمن تشکر از مشارکت شهروندان پاکستانی مقیم انگلیس در توسعه اقتصادی و اجتماعی میان دو کشور، افزود: مقامات پاکستان و انگلیس بایستی در زمینه تقویت روابط فرهنگی و مردمی تلاش نمایند و از حوادث غیر قابل تحمل اسلام هراسی در جهان پیشگیری و از آن جلوگیری کنند.

وی همچنین دقایقی بعد میزبانی پارک کی جون سفیر جدید کره جنوبی را در کاخ ریاست جمهوری بر عهده داشت و در این دیدار بیان کرد: پاکستان روابط چند جانبه خود با کره جنوبی به ویژه در زمینه های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و ارتباطات مردمی را ارج می نهد.

وی از ظرفیت گسترده حجم تجارت میان دو کشور که منجر به تقویت روابط اقتصادی می شود خبر داد و گفت: پاکستان از بهره مندی سرمایه گذاران کره جنوبی از فرصت های سرمایه گذاری موجود در این کشور به طور ویژه استقبال می کند.

دکتر عارف علوی در ادامه سخنان خود بیان کرد: پاکستان کشوری مملو از کوه نوردی بسیار جذاب و مکان های مذهبی بودایی است و به همین جهت پذیرای گردشگران کره ای برای بازدید از این مکان ها خواهد بود.

رئیس جمهور همچنین در گفتگو با یونس عبدالکریم کمیساریای عالی مالاوی در پاکستان، بر روابط تاریخی و برادرانه میان دو کشور تاکید کرد و گفت: گسترش تعاملات تجاری، سیاسی و اقتصادی دوجانبه میان پاکستان و مالاوی یک امر ضروری است.

 

بیشتر بخوانید: تصدی جاسوس انگلیس در ایران در سمت کمیساریای عالی برای پاکستان

ارسال نظر

 
1