خبر فوری

 
 
اعطای استوارنامه سفیران به دست رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :997047550

20:05 1400/03/17


برچسب ها : استوارنامه, افزایش روابط, بلغارستان, پاکستان, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر آرژانتین, سفیر ازبکستان, سفیر ویتنام, سفیر کوبا,

سفیران کشور های ازبکستان ، کوبا ، ویتنام ، بلغارستان و آرژانتین طی دیدار های جداگانه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان، استوارنامه های خود را به دکتر عارف علوی ارائه کردند.


 

اسلام آباد : به گزارش رازنیوز | سفیران کشور های ازبکستان ، کوبا ، ویتنام ، بلغارستان و آرژانتین طی دیدار های جداگانه با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان، استوارنامه های خود را به دکتر عارف علوی ارائه کردند. 
عارف علوی رئیس جمهور پاکستان طی سخنانی در این دیدار ها گفت : نیاز است که با کشور های دوست روابط و همکاری های بیشتری در زمینه های تجاری، اقتصادی ، فرهنگی و دفاعی و تقویت روابط بین کشورها در سطوح سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی برای منافع متقابل داشته باشیم. وی ابراز امیدواری کرد که سفرای معرفی شده سهم خود را در تقویت بیشتر روابط سیاسی ، تجاری و فرهنگی با پاکستان ایفا کنند.
رئیس جمهور پاکستان گفت : ما مشتاق همکاری با کشورهای دوست برای رفع چالش های مختلف جهان هستیم. وی سفیران معرفی شده را در مورد اوضاع اقتصادی این کشور آگاه کرد و گفت که اقتصاد پاکستان علی رغم کرونا عملکرد خوبی داشته است، هرچند فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در پاکستان وجود دارد ، اما جهان باید با سرمایه گذاری در بخشهای مختلف پاکستان از این فضای مناسب تجاری استفاده کند.
رئیس جمهور گفت که پاکستان به جای جغرافیای سیاسی بر جغرافیای اقتصادی و همچنین ارتباطات منطقه ای و اقتصادی تمرکز بیشتری دارد.
در ادامه رئیس جمهور پاکستان از جامعه جهانی خواستار جلوگیری نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغالی شد.  وی در پایان خاطر نشان کرد : جامعه جهانی باید هند را تحت فشار قرار دهد تا طبق تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل ، حق تعیین سرنوشت را به مردم کشمیر واگذار کند.

ارسال نظر

 
1