خبر فوری

 
اعزام هیئتی از علمای پاکستان برای تمدید آتش بس توسط گروه تحریک طالبان پاکستان به کابل
کد خبر :1735307628

17:16 1401/03/29


برچسب ها : افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, دولت پاکستان, مذاکره, هیئت علمای پاکستان, کابل,

دولت پاکستان هیئتی از علمای این کشور را جهت موضع تحریک طالبان پاکستان در مورد تمدید آتش‌بس به افغانستان اعزام خواهد کرد.


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز | دولت پاکستان هیئتی از علمای این کشور را جهت موضع تحریک طالبان پاکستان در مورد تمدید آتش‌بس به کابل پایتخت افغانستان اعزام خواهد کرد.

به گفته منابع، این هیئت 13 نفره شامل علمای مدارس علمیه برجسته کشور می باشند و تا چند روز آینده از پایتخت افغانستان بازدید و با رهبری گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان دیدار خواهند کرد.

مفتی تقی عثمانی رهبری این هیئت را بر عهده خواهد داشت که شامل علمای خیبر پختونخوا می شود که روابط قوی با شبکه حقانی دارند همچنین این شبکه نقش میانجی گر را در این مذاکرات ایفا می کند و این هیئت قصد دارد با کمک گرفتن از سراج الدین حقانی وزیر کشور موقت افغانستان تصمیم آتش بس توسط تحریک طالبان پاکستان را تمدید نماید.

این هیأت تلاش خواهد کرد تا تحریک طالبان پاکستان را متقاعد کند که از درخواست خود برای جداسازی مناطق قبایلی از ایالت خیبر پختون خوا که توسط پارلمان پاکستان تصویب شده است، صرف نظر کرده و حملات خود علیه ارتش پاکستان را متوقف کند.

به گفته وزیر اطلاعات پاکستان، روند مذاکرات کنونی از حمایت رهبران غیرنظامی و نظامی پاکستان برخوردار است، اما بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان و حزب او می گویند که این طرح را بایستی با پارلمان پاکستان در میان گذاشته شود.

ارسال نظر

 
1