خبر فوری

 
 
اعزام 10 هزار نیروی کمکی به کشمیر توسط دولت هند/ بازداشت بیش از 200 نفر
کد خبر :1767093513

09:41 1397/12/05


برچسب ها : ارتش هند, میر واعظ, کشمیر, یاسین ملک,

با توجه به فرارسیدن جلسه تجدید نظر ماده 35A و فراخوان رهبران کشمیر برای اعتصاب و تظاهرات، دولت هند 10 هزار نیروی کمکی را به این منطقه اعزام نمود.


 

سری نگر: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، با توجه به فرارسیدن جلسه تجدید نظر ماده 35A و فراخوان رهبران کشمیر برای اعتصاب و تظاهرات، دولت هند 10 هزار نیروی کمکی را به این منطقه اعزام نمود.

بر اساس گزارش خبرگزاری های محلی کشمیر، عملیات سرکوب رهبران کشمیر در سطح وسیعی در جریان است، یاسین ملک یکی از رهبران کشمیر روز گذشته از محل سکونت خود بازداشت شد.

نیروهای امنیتی ارتش هند همچنین بیش از 200 تن از شهروندان محلی کشمیری را نیز بازداشت نموده اند.

با توجه به برگزاری جلسه تجدید نظر ماده 35A جهت بررسی تناسب جمعیتی، بسیاری از رهبران محلی کشمیر از جمله سید علی گیلانی، میرواعظ عمر فاروق و یاسین ملک خواستار حضور حداکثری مردم برای تظاهرات و اعتراض به برگزاری این جلسه شدند.

دولت هند نیز به منظور مقابله با این اعتراضات و هرگونه شورش احتمالی، تعداد 10 هزار نیروی دیگر را به این منطقه اعزام نموده است.

طبق گزارش رسانه های محلی، در اعتراض به بازداشت رهبران و تلاش برای فسخ ماده 35A سراسر کشمیر در اعتصاب به سر خواهد برد، همچنین در سری نگر نیز قانون منع رفت و آمد اعمال گردیده است.

میر واعظ عمر فاروق در واکنش به بازداشت رهبران کشمیر اظهار داشت: مردم کشمیر به هیچ وجه اجازه تجدید نظر و اصلاح در ماده 35A را نخواهند داد.

با اقدامات سرکوبگرانه دولت و ارتش هند حقایق تغییر نخواهد کرد و با زور و تهدید تنها وضعیت کشمیر بحرانی تر خواهد شد.

لازم بذکر است بر اساس ماده 35A هیچ کدام از شهروندان غیر محلی کشمیر از حق تصاحب منصب های دولتی و استخدام در ادارات، حق رای، حق خرید اموال غیرمنقول را ندارند و دادگاه عالی هند در تلاش برای تجدید نظر در آن است.

ارسال نظر

 
1