خبر فوری

 
اعتراضات قبایل شیعه در پاراچنار در زمینه عدم دخالت دولت در امور اشغال اراضی و ساخت و سازهای غیر قانونی توسط افراد غیر بومی
کد خبر :615859212

16:40 1399/04/19


برچسب ها : اعتصاب, پاراچنار, پاره چمکنی, سنی, شیعه, شیعیان پاکستان,

رهبران قبایل شیعه در اعتراض به عدم واکنش مقامات ذیربط به مشکلات اراضی اشغالی و ساخت و ساز های غیرقانونی از سوی قبایل پاره چمکنی در زمین های شیعیان، علاوه بر ایجاد دو کمپ اعتصاب، طی انجام کنفرانس مطبوعاتی خواستار رسیدگی به این مسئله شدند.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| مردم قبایل منطقه بالش خیل استان کرم طی مهاجرت در واکنش به عدم حل و فصل مشکلات اراضی اشغالی و ساخت و ساز های غیر قانونی از سوی دولت فدرال در زمین های خود ، طی اعتصاب تصمیم به ارائه کلید های منازل خود به دولت را گرفته اند. صفدر علی، ارشاد حسین، جوهر حسین، روشن علی و دیگر نمایندگان قبایل بالش خیل (شیعه) طی سخنرانی در جمع اعتصاب کنندگان در منطقه سمیر، گفتند: قبایل پاره چمکنی هزاران هکتار از اراضی ما را اشغال کرده اند و با وجود دستور دادگاه برای تخریب ساخت و ساز های غیر قانونی قبایل پاره چمکنی در این زمین ها، تاکنون هیچگونه اقدامی علیه این افراد صورت نگرفته است. طبق اظهارات نمایندگان، با وجود اعتراضات و مراجعات مکرر به دولت، هیچگونه اقدامی صورت نگرفته و دولت و پلیس پس از درگیری های مسلحانه آغاز شده از سوی قبایل سنی وارد شده از افغانستان (پاره چمکنی) در عوض از احیای حقوق مردم بالش خیل، با افزایش جنایات و مظالم خود، علیه تعدادی از شخصیت های برجسته قبایل شیعه شکایت نامه هایی درج کرده و در تلاش دستگیری این افراد بی گناه بر آمده اند.

گفتنی است مردم با به تنگ آمدن از این بی عدالتی ها، با کوچ از محل های مسکونی خود، کمپ های اعتصابی در جاده اصلی و زمین بازی فوتبال تشکیل داده اند و تا عدم حل این مشکلات، به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

رهبران در ادامه خاطر نشان کردند که هزاران هکتار از اراضی ما توسط قبایل پاره چمکنی مورد اشغال قرار گرفته اند و اگر این زمین ها به ما برگردانده نشوند، دولت منازل ما را نیز تحویل اشغالگران دهد که به این منظور و طی اعتراض کلید منازل خود را تحویل دولت می دهیم. مقامات در عوض از اشغالگران، با تشکیل پرونده و شکایت نامه هایی علیه طرف مظلوم، نهایت ظلم و ستم را در حق ما روا داشته اند.

ساجد حسین طوری نماینده مردمی مجلس ایالت گفت: روند گفتگو با مقامات برای حل و فصل مسئله ادامه دارد و در ادامه از هر طرف با پنج نماینده نزد مقامات خواهیم رفت تا مرز ها را مشخص کنند.

 

نشست اضطراری با مطبوعات

 

رهبران قبایل طوری و بنگش طی گفتگو با کنفرانس مطبوعاتی اضطراری مشترک، گفتند: ما از بیست سال گذشه در حال مبارزه قانونی برای رسیدن به حق خود هستیم و با وجود مراجعات مکرر به دادگاه ها و صدور دستور دادگاه به نفع ما، تاکنون هیچگونه اقدامی علیه اشغال غیر قانونی قبایل پاره چمکنی علیه اراضی مناطق بالش خیل و ابراهیم زئی صورت نگرفته است و نکته قابل تاسف و تامل این است که قبایل پاره چمکنی از کرم میانه وارد لوئر کرم شده و اراضی را اشغال می کنند. مقامات مربوطه هیچگونه واکنشی به فریاد حق طلبی ما نشان نمی دهند و با وجود جان باختن 15 تن و زخمی شدن بیش از 40 نفر طی درگیری های مسلحانه یک هفته قبل، مقامات و پلیس در عوض از اقدام قانونی علیه نقض کنندگان صلح و قانون، علیه ما شکایت نامه درج کرده اند که باعث بسی افسوس است. نمایندگان و رهبران ضمن درخواست حل و فصل کردن این موضوع برای جلوگیری از به وقوع پیوستن رویداد های ناخوشایند، خواستار جدا سازی منطقه غیر، از استان کرم شده و گفتند، باید هرچه سریعتر به اشغال اراضی لوئر کرم پایان داده شده و ساخت و ساز های غیر قانونی تخریب شوند.

 

ارسال نظر

 
1