خبر فوری

 
 
اعتراضات تاریخی زنان بلوچ با حضور گسترده در بندر گوادر
کد خبر :1267615232

17:12 1400/09/09


برچسب ها : اعتراضات, افراد ربوده شده بلوچ, بلوچستان, بندر گوادر, تحصن, زنان بلوچ, کشتیرانی,

تحصن و اعتراضات مردم بلوچ در بندر گوادر با موضوع "احیای حقوق گوادر" امروز به شانزدهمین روز وارد شده است و دوشنبه 8 آذر هزاران تن از زنان بلوچ به همراه کودکان در اقدامی بی سابقه در تاریخ بلوچستان، برای حمایت از این تحصن و اعتراضات به خیابان ها آمدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| تحصن و اعتراضات مردم بلوچ در بندر گوادر با موضوع "احیای حقوق گوادر" امروز به شانزدهمین روز وارد شده است و دوشنبه 8 آذر هزاران تن از زنان بلوچ به همراه کودکان در اقدامی بی سابقه در تاریخ بلوچستان، برای حمایت از این تحصن و اعتراضات به خیابان ها آمدند. حضور پر شور زنان بلوچ در این اعتراضات به محور داغ گفتگو ها در فضای مجازی و رسانه ها تبدیل شده است.

هزاران تن از زنان بلوچ در حمایت از تحصن گوادر و برای اجرای خواسته های خود، روز دوشنبه در شلوغ ترین خیابان شهر به اسم "میرین درایو" جمع شده و راهپیمایی انجام دادند. در این راهپیمایی در دست زنان پلاکارد هایی با نوشته های مختلف از جمله شعارهایی علیه بسته شدن تجارت مرزی، آزادی افراد ربوده شده، آزادسازی دریا از کشتی های صید ترال چینی و تحقیر مردم در ایست بازرسی های نظامی، بود.

 

 

زنان در این بین ضمن اعلام حمایت کامل از تحصن جاری در گوادر، از دولت خواستند تا تمامی درخواست های مردم بلوچ را قبول کند. آنها گفتند که برادران ما چند روزی است که درحال اعتراضات هستند اما دولت به جز سخن گفتن، هیچگونه اقدام عملی انجام نمی دهد. زنان بلوچ با انتقاد از نمایندگان مردمی منتخب از گوادر، گفتند که امروز این افراد باید در کنار مردم بلوچ حضور داشته باشند درحالیکه از خجالت مخفی شده اند.

زنان در ادامه بیانات خود خاطر نشان ساختند که این جنبش ملت بلوچ به رهبری مولوی هدایت الرحمان، موفق خواهد شد. معترضان زن بلوچ اظهار داشتند زمانیکه مردان ما برای شکار به دریا می روند، توسط نیروهای امنیتی به آنها بی احترامی می شود، ما برای این از منازل خود بیرون آمده ایم تا بگوییم باید به وارثان این سرزمین احترام گذاشته شود. در جاییکه امکانات اولیه مانند آب و برق وجود ندارد، چگونه حاکمان از توسعه و پیشرفت چنین مناطقی صحبت می کنند؟ حاکمان باید این فکر اشتباه که بدون حضور مردم محلی می توان سرمایه گذاری و توسعه انجام داد را از ذهن هایشان خارج سازند.

زنان بلوچ  در آخر اظهارات خود با بیان اینکه در تاریخ بلوچستان به این تعداد از زنها از منازلشان خارج نشده اند، گفتند: ما در کنار برادران خود حضور داریم و تا زمانی که به خواسته هایمان رسیدگی نشود و آن را اجرا نکنند به اعتراضات و تحصن ادامه خواهیم داد.

ارسال نظر

 
1