خبر فوری

 
اعتراض هند در پی انعقاد قرارداد تعمیر جنگنده های اف 16 میان آمریکا و پاکستان
کد خبر :9978113

19:27 1401/07/08


برچسب ها : آنتونی بلینکن, اف 16, تحریک طالبان پاکستان, تروریستی, داعش خراسان, سوبرامانیام جایشانکار, گروه القاعده, وزیر امور خارجه آمریکا, وزیر امور خارجه هند,

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس دیدار با جایشانکار همتای هندی خود در واشگتن بیان کرد: سال هاست برنامه تعمیر و فروش جنگنده های F-16 میان ایالات متحده آمریکا و پاکستان در حال اجراست.


 

 

واشنگتن: به گزارش راز نیوز | آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا طی یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک پس دیدار با جایشانکار همتای هندی خود در واشگتن بیان کرد: سال هاست برنامه تعمیر و فروش جنگنده های F-16 میان ایالات متحده آمریکا و پاکستان در حال اجراست.

وی افزود: زمانی که ما با کشوری برای تامین تجهیزات نظامی قرارداد منعقد می کنیم، این مسئولیت و وظیفه ماست که از نگهداری آن اطمینان حاصل کنیم، همچنین برنامه F-16 افزایش توانایی های پاکستان در برابر تهدیدات تروریستی داخلی و خارجی می باشد و به نفع هیچ کس نیست که تهدیدات تروریستی در منطقه وجود داشته باشد؛ بنابراین، افزایش توانایی پاکستان برای مقابله با تروریسم می تواند برای همه مفید باشد.

لازم به ذکر است که اخیرا وزارت خارجه آمریکا قراردادی به ارزش 450 میلیون دلار با پاکستان جهت تعمیر جنگنده های F-16 امضا کرده بود که مورد مخالفت دولت هند قرار گرفت.

در این راستا وزیر امور خارجه آمریکا در مورد استفاده از جنگنده های F-16 توسط پاکستان و تهدیدات علیه آن گفت: تهدیدات آشکار تروریسم از داخل پاکستان و کشورهای همسایه آن در حال ظهور است، و این تهدیدات می تواند در قالب تحریک طالبان پاکستان داعش خراسان و القاعده وجود داشته باشد.

آنتونی بلینکن در مورد روابط پاکستان و هند بیان کرد که ما همواره به دنبال حل و فصل اختلافات میان کشورهای دوست خود از طریق دیپلماسی و گفتگو هستیم.

در پایان این کنفرانس مطبوعاتی مشترک، جایشانکار وزیر امور خارجه هند گفت: در دیدار با آنتونی بلینکن، موضوعات اصلی منطقه و چالش‌های جهانی از جمله همکاری‌های سیاسی، وضعیت منطقه هند، اقیانوس آرام و درگیری اوکراین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1