خبر فوری

 
اعتراض مردم منطقه شیعه نشین پاراچنار به قتل شهروندان بی گناه توسط نیروهای اف سی
کد خبر :815550051

16:11 1399/05/09


برچسب ها : پاراچنار, تیراندازی, شیعیان پاکستان, مالی خیل, نیروهای امنیتی اف سی,

شیعیان منطقه قبایلی مالی خیل پاراچنار در اعتراض به قتل شهروندان بی گناه به دست نیروهای امنیتی اف سی در مقابل باشگاه مطبوعاتی به تحصن پرداخته و اعلام نمودند تا زمان دریافت مطالبات خود به تحصن ادامه خواهند داد.


 

خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| شیعیان منطقه قبایلی مالی خیل پاراچنار در اعتراض به قتل شهروندان بی گناه به دست نیروهای امنیتی اف سی در مقابل باشگاه مطبوعاتی به تحصن پرداخته و اعلام نمودند تا زمان دریافت مطالبات خود به تحصن ادامه خواهند داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نیروهای امنیتی اف سی طی عملیاتی خود ساخته در منطقه شیعه نشین مالی خیل پاراچنار اقدام به تیراندازی به سوی شهروندان این منطقه نمودند که در اثر آن شش تن زخمی شدند.

طبق گفته منابع آگاه، یکی از مجروحان این حادثه به نام یعقوب علی به علت شدت جراحات در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد و حجاب حسین یکی دیگر از مجروحان نیز به دلیل عمق جراحات وارده در بیمارستان پاراچنار جان باخت، عادل حسین، معراج حسین، سفر علی، لجبر حسین دیگر مجروحان تیراندازی نیروهای اف سی هستند.

به دنبال این اقدام نیروهای امنیتی اف سی و تیراندازی به سوی شهروندان بی دفاع صدها تن از شیعیان این منطقه با بر دوش گرفتن اجساد جان باختگان این حادثه در مقابل باشگاه مطبوعاتی پاراچنار به تحصن و اعتراض پرداختند.

عارف حسین، دولت خان، محبوب حسین، هدایت حسین، حاجی سردار حسین و دیگر رهبران قبایلی در واکنش به این حادثه ضمن محکوم نمودن آن ابراز داشتند: هر از چند گاهی شهروندان ما را به بهانه های مختلف به قتل می رسانند و امروز نیز دو تن از عزیزانمان در اثر تیراندازی نیروهای اف سی جان خود را از دست دادند.

این رهبران قبایلی خطاب به مقامات دولت های محلی و فدرال خواستار تنظیم شکایت نامه و تشکیل پرونده قضایی علیه عاملان این اقدام فجیع شده و درخواست نمودند نیروهای نظامی ارتش به جای نیروهای اف سی در این منطقه گمارده شوند.

ارسال نظر

 
1